شناسهٔ خبر: 68401775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مرکز جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در جولان اشغالی تعطیل می‌شود

یکی از بزرگترین مراکز جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پس از حمله موشکی حزب الله در آستانه جاسوسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روزنامه «اسرائیل الیوم»، پس از انهدام بزرگترین بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «تال شمایم» در حمله موشکی حزب الله لبنان، پایگاه راداری و مرکز کنترل آن در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

این روزنامه اعلام کرد: وزارت جنگ و ارتش به تعطیلی این پایگاه و انحلال یگان کنترل و بهره برداری از آن می‌اندیشند.

مرکز جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در جولان اشغالی تعطیل می‌شود

بر این اساس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۵ اردیبهشت سال جاری اعلام کردند که حزب الله لبنان با استفاده از یک پهپاد انتحاری، بزرگترین مرکز راداری و جاسوسی و مرکز کنترل بزرگترین بالون جاسوسی در نزدیکی دریاچه طبریا را منهدم و خسارت‌های سنگینی را به آن وارد کرده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: یک مرکز مهم و حساس متعلق به نیروی هوایی با یک پهپاد حزب الله، مورد هدف قرار گرفته است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: پهپاد انتحاری حزب الله به مناطق غرب دریاچه طبریا نفوذ کرد و در داخل یک پایگاه نظامی منفجر شد.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت: تاسیساتی که توسط حزب الله هدف قرار گرفته است، مرکز کنترل بزرگترین بالون جاسوسی اسرائیل به نام «تال شمایم» (شبنم آسمان) بوده است.

مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی تعطیل می شود

مرکز «تال شمایم» به عنوان بزرگترین مرکز راداری، رصد و جاسوسی رژیم صهیونیستی در ۲۲ مارس ۲۰۲۲ میلادی (۲ فروردین ۱۴۰۱) در غرب دریاچه طبریا افتتاح و به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تحویل داده شد.

این بزرگترین سیستم جاسوسی در نوع خود در جهان است که وظیفه کشف و هشدار تهدیدات پیشرفته هوایی را برعهده دارد.

این سامانه جاسوسی توسط اداره توسعه سلاح و زیرساخت‌های فناورانه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با موشک‌ها، طراحی و ساخته شده است.

بخش هوایی آن توسط شرکت آمریکایی «TCOM» و آژانس دفاع موشکی آمریکا ایجاد و سیستم راداری آن توسط بخش هوایی، صنایع جنگ افزارسازی اسرائیل موسوم به « Elta » توسعه داده شده است.

مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی تعطیل می شود

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» درباره انهدام این بالن جاسوسی نوشت: این موفقیت حزب الله در حد و اندازه پیروزی حماس در هفتم اکتبر بود.

این روزنامه اضافه کرد: سرنگونی بالن پیشرفته اطلاعاتی، برتری فناوری و اطلاعاتی اسرائیل را درهم شکست و خسارت جبران ناپذیری به امنیت اسرائیل وارد کرد.

نظر شما