شناسهٔ خبر: 68401495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای نخستین بار؛

عمل جراحی «کیاری استئوتومی» در کردستان انجام شد

سنندج-عمل جراحی «کیاری استئوتومی» برای نخستین بار در کردستان در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصص ارتوپد و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جراحی موفقیت آمیز عمل کیاری استئوتومی «کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن سر این استخوان در حفره لگنی» برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد.

پیام وکیلی متخصص ارتوپد و هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در چند روز اخیر بیمار خانم ۹ ساله با سابقه فلج مغزی از بدو تولد و در رفتگی مادر زادی به این بیمارستان مراجعه کرده بود.

وی افزود: بعد از شش ما فیزیوتراپی، سمت چپ بدن برای این جراحی سنگین آماده شد و طی بررسی‌های به عمل آمده بیمار تحت جراحی بسیار حساس کوتاه کردن استخوان ران و فرو بردن این استخوان در حفره لگنی یا کیاری استئوتومی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این عمل جزو پیچیده‌ترین جراحی‌ها در دنیاست، افزود: به دلیل بالا بودن سن بیمار این عمل از جراحی‌های سخت و پیچیده در دنیا به شمار می‌رفت که خوشبختانه با تلاش همکاران حاذق و مجرب دانشگاه علوم پزشکی کردستان توانستیم، امیدی دوباره برای این هم استانی عزیزمان فراهم کنیم.

وکیلی با ابزار خرسندی از عمل انجام شده گفت: این عمل جراحی در کمال دقت و سلامت بدون هیچ آسیب عصبی و شریانی انجام شد و بیمار در حال عمومی خوب قرار دارد.

عمل جراحی کیاری استئوتومی این دختر ۹ ساله برای اولین بار در بیمارستان کوثر سنندج و چهارمین بار در دنیا انجام شده است که از افتخارات حوزه سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی کردستان به شمار می‌رود.

نظر شما