شناسهٔ خبر: 68404735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس شبکه دامپزشکی کاشان خبر داد؛

جمع آوری ۱۴ تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف طی یکسال گذشته در کاشان

کاشان - رییس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۴ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در سطح شهرستان کاشان جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک رضوان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت‌ها و وظایف شبکه دامپزشکی اظهار داشت: به دلیل اینکه قوت بخش زیادی از مردم از دام و طیور است باید نظارت‌های لازم بر فرآیندهای تولید این مواد خوراکی انجام شود.

وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی در حوزه‌های مختلف فعالیت و وظیفه دارد، ابراز داشت: یکی از مهمترین وظایف به پیشگیری از بیماری‌های مربوط به دام و طیور برمیگردد که شبکه دامپزشکی کاشان در این حوزه فعال و پیگیر است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با اشاره به اینکه کاشان یکی از مناطق مهم کشور در جوجه ریزی برای تأمین مواد غذایی است، تصریح کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۲۵ میلیون جوجه ریزی در سطح مراکز نگهداری و پرورش طیور مثل مرغداری‌ها در سطح شهرستان کاشان انجام شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها برای ابتلاء به انواع بیماری‌ها یکی از وظایف مهم شبکه دام شهرستان کاشان است، افزود: طی یکسال گذشته ۴۵۲ هزار و ۵۹۰ نوبت واکسیناسیون در دام‌های شهرستان انجام شده است.

رضوان با اشاره به بازرسی‌های مستمر از مراکز توزیع مواد دامی در سطح شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته سه هزار و ۷۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه محصولات دامی داشته اسم و طی آن ۳۵ واحد را هم به دلیل عدم توجه به اخطارها و همچنین استانداردهای لازم به تعزیرات معرفی کرده‌ایم.

وی همچنین از پلمب هفت واحد طی یکسال گذشته خبر داد و تاکید کرد: از این بین سه واحد نیز به دادگاه معرفی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان از جمع آوری ۱۴ تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف در سطح شهرستان کاشان خبر داد و گفت: هشت تن از فرآورده‌های دامی نیز معدوم شده‌اند.

رضوان همچنین از برگزاری ۱۸ هزار و ۳۴۴ مورد اردوی جهادی توسط شبکه دامپزشکی کاشان طی یکسال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: طی این اردوها واکسیناسیون دام و طیور برای انواع بیماری‌های مختلف انجام شد.

نظر شما