شناسهٔ خبر: 68401417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک تولیدکننده صنعت فولاد گلایه کرد:

مطالبات‌مان را از دی ماه سال گذشته دریافت نکرده‌ایم

یک تولیدکننده صنعت فولاد گلایه کرد: یک تولیدکننده فولاد، از عدم حمایت دولت از شرکت‌های تولیدی کوچک که قادرند نیاز شرکت‌های بزرگ را تامین کنند گلایه کرد.

صاحب‌خبر -

یک تولیدکننده صنعت فولاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از عدم حمایت دولت از شرکت‌های تولیدی کوچک اظهار کرد: هر چند شرکتهای کوچک نیاز کالایی شرکت‌های بزرگ را تامین می‌کنند، اما هلدینگ‌های بزرگ معدنی و فولادی با استفاده از خدمات این شرکت ها به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند که این موضوع باعث تعدیل کارگران شرکتهای کوچک شده است.

این فعال حوزه فولادی افزود: ما فعالیت‌مان را از سال ۱۳۹۹ آغاز کردیم و با بسیاری از صنایع هم در ارتباط هستیم، اما متاسفانه علی‌رغم فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های رئیس‌جمهور و سایر مقامات بلند پایه نظام، هنوز مطالباتمان را که از دی ماه سال گذشته دریافت نکرده‌ایم ما شرکتی تولیدکننده در بخش قطعات مصرفی بخش معدن و صنایع معدنی هستیم و یک مجموعه دانش بنیان هم محسوب می‌شویم.

او تصریح کرد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیشرفته است که از ابتدای سال تاکنون دو سوم پرسنل خود را تعدیل کرده‌ایم، این در حالی است که در کنار مجموعه‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، چادرملو، گل گهر و ... هزاران شرکت تولیدی کوچکتر نیز تشکیل می‌شود که این شرکت‌ها وظیفه پاسخگویی به نیازهای شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی کشور را دارند و عمده اشتغال‌زایی هم در شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود.

این فعال حوزه صنعت ادامه داد: شرکت‌های کوچک چاره‌ای جز دریافت مطالبات خود از شرکت‌های بزرگ ندارند و اگر مطالبات این شرکت‌ها در زمان تعیین شده پرداخت نشود، قطعا این شرکتهادچار بحران خواهند شد.

او با بیان اینکه مشکل بعدی ما مربوط به عدم اعتماد مردم به محصولات ساخت داخل است، افزود: اگر کالایی که ساخت داخل است از کیفیت بهتری برخوردار باشد، باید از آن استفاده شود، اما متاسفانه برخی از شرکت‌ها کالاهای مدنظر خود را با قیمتی بیشتر و حتی دست دوم از خارج از کشور وارد می‌کنند و به تولیدکننده داخلی اعتماد ندارند.

این فعال حوزه فولاد در ادامه گفت: اگر یک قطعه دانش بنیان از سوی مهندسین و متخصصان داخلی تولید شود بلافاصله بخش بومی‌سازی وارد عمل شده و بررسی‌های لازم از سوی تیم فنی صورت می‌گیرد و استانداردهای لازم را هم اخذ می‌کند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

او تصریح کرد: ما به عنوان یک مجموعه کوچک که کارآفرینی هم کرده‌ایم سعی داشته‌ایم تا از خروج ارز جلوگیری کنیم و تنها درخواست ما نگاه ویژه دولت به صنعتگران است، اما به نظر می‌رسد هیچ گوش شنوائی وجود ندارد، اما در صورت عدم حمایت از تولیدکنندگان آنها یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده خواهند شد.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما