رانندگان کامیون می گویند کرایه های حمل کالا آنقدر کم شده که می توان گفت حمل و نقل جاده ای کالا و حمل بار با کامیون صلواتی شده است.
رانندگان کامیون می گویند کرایه های حمل کالا آنقدر کم شده که می توان گفت حمل و نقل جاده ای کالا و حمل بار با کامیون صلواتی شده است.
به گزارش تین نیوز، برخی رانندگان کامیون در این زمینه تاکید کردند: از عید به بعد وضعیت حمل بار مطلوب نبوده و حمل اغلب بارها با تعرفه های صلواتی و پایین بوده است.
آنان افزودند: در کنار حمل بار با کرایه های کم و ناچیز، بارهای تحمیلی از لحاظ ابعاد و اوزان و با مقصدهای ناکجا آباد با کرایه هایی با پرداخت یک ماهه تا چند ماهه!!!(فولاد های بناب و ذوب آهن و...) نیز بر مشکلات رانندگان کامیون افزوده است.
رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای عنوان کردند: اگه این وضعیت به همین روال پیش برود بعید است نه صاحبان کامیون های فرسوده تمایلی به نوسازی ناوگان فرسوده داشته باشند و نه صاحبان کامیون های نو و وارداتی از پس این اقساط کمرشکن و هزینه های نجومی بربیایند و کلا از توان یک انسان عادی و نرمال خارج است که بتواند در برابر زیاده خواهی های صاحبان فرصت طلب کالا و بار طاقت و تاب بیاورد.
این رانندگان افزودند: پنج ماه از سال تمام شده و فعلا وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست، کارخانه ها به خاطر کمبود انرژی یا کاملا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند و متقابلا کارگران و کارکنان این شرکت ها و کارخانه ها بیکار.
آنان تاکید کردند: اگر تولیدی در کار نباشد برای کامیونداران هم وضع مطلوبی نخواهد بود و می طلبد که با حساب و کتاب و محاسبات کارکرد و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی کشور کار را جلو برد نه اینکه با کمبود بار و اعمال تعرفه های پایین (تعرفه های چهار سال پیش) با حمل بارهایی با تناژهای بالا و نامتعارف و فروش گازوئیل و خصوصی سازی پایانه ها و بومی گرایی و... هزینه ها را جبران کرد و اصولا تا چه زمانی از می توان از این مسکن های درد پنهان کن استفاده کرد؟
نظر شما