شناسهٔ خبر: 68400828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار قزوین تشریح کرد

اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری در هفته فرهنگی قزوین

شهردار قزوین گفت: به مناسبت هفته فرهنگی قزوین، ده‌ها برنامه متنوع و جذاب از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان زیباسازی و سایر حوزه‌های شهرداری قزوین اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ده‌ها برنامه متنوع و جذاب فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته فرهنگی قزوین اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی قزوین ده‌ها برنامه متنوع و جذاب از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سازمان زیباسازی و سایر حوزه‌های شهرداری قزوین اجرا می‌شود.

وی افزود: کهن شهر مینودری قزوین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و برخوردار از فرهنگ و تمدنی بسیار غنی است و تعیین روز و هفته‌ای بنام قزوین این فرصت را مهیا کرده تا ظرفیت‌های این شهر را به شهروندان، گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

شهردار قزوین با یادآوری اینکه نهم شهریور سالروز برگزیدن قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه طهماسب صفوی به عنوان روز قزوین تعیین شده است، گفت: همه ساله در این ایام برنامه‌های متنوعی از سوی شهرداری قزوین اجرا می‌شود و امسال هم برنامه‌های بسیار متنوعی پیش بینی شده است.

صباغی ادامه داد: در چشم‌انداز برنامه شهرداری قزوین، گردشگری یکی از محورهای اساسی توسعه ذکر شده، بنابراین تلاش مدیریت شهری بر این است تا بتواند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های قزوین را در حوزه‌های مرتبط از جمله اقتصاد گردشگری شکوفا کند و روز قزوین بهترین فرصت برای تحقق این هدف است.

وی یادآور شد: پاسداشت هفته فرهنگی قزوین با اجرای برنامه‌های متعددی صورت می‌گیرد که جشن و «میهمانی بزرگ به افتخار قزوین» از مهم‌ترین آن‌ها است، در این میهمانی و جشن بزرگ جشنواره غذای سنتی به همراه نمایشگاه دست سازه‌های بانوان نیز پیش‌بینی شده است.

شهردار قزوین «رونمایی از کتاب آثار خوشنویسان برتر استان»، «رونمایی از طرح بزرگ شهروند نمونه» و برگزاری «رویداد حضوری نویسی خوشنویسی» را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین برشمرد و گفت: در راستای تکریم و تجلیل از مفاخر قزوین در بخش رویدادها نیز برنامه دیدار با مفاخر شهر در این ایام پیش بینی شده است و در بخش هنری نیز برنامه‌های تحت عنوان «گذر هنر» و «محفل ادبی عبید» و اجرای «تورگشت محلات» و بازدید از آثار تاریخی قزوین و باغستان سنتی قزوین اجرا خواهد شد.

صباغی اضافه کرد: برای تقویت نشاط و شادابی جامعه، برنامه‌های ورزشی و شادی تدارک دیده شده که "جشنواره نواحی منفصل شهری با رویکرد شهروندی و برنامه «گذر بازی و سرگرمی»، «همایش پیاده روی» و «جشنواره بازی‌های بومی و محلی» نیز توسط سازمان فرهنگی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش ورزش و سرگرمی هم «مسابقات اتومبیلرانی آفرود» و رقابت «قوی‌ترین مردان» برگزار می‌شود، فضاسازی محیطی و تبلیغات شهری در این ارتباط بر عهده سازمان زیباسازی خواهد بود که به طرح‌های جذاب و اثربخش مفاخر و اماکن و هویت شهر قزوین اختصاص خواهد داشت.

شهردار قزوین گفت: با توجه به تقارن هفته فرهنگی قزوین با ایام پایانی ماه صفر و شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) برنامه‌های متنوع شهرداری قزوین در ارتباط با هفته فرهنگی قزوین از ابتدای ماه ربیع آغاز خواهد شد.

نظر شما