شناسهٔ خبر: 68399567 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گاریدو به مربی تمرین دهنده ایرانی نیاز دارد | امیری در دفاع چپ انتظارات را برآورده نکرد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: اگر مربی تمرین دهنده خوب ایرانی برای کادرفنی گاریدو هست از پرسپولیس دریغ نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی فنونی‌زاده، در خصوص اینکه سرمربی اسپانیایی پرسپولیس برای پیدا کردن شناخت بهتر از فوتبال ایران چه کارهایی را می‌تواند انجام دهد، اظهار کرد: بدون شک گاریدو نیاز به مشاور ایرانی دارد تا بتواند از فضای فوتبال ایران شناخت کافی داشته باشد. افشین پیروانی به عنوان سرپرست و مدیر تیم به همراه سید جلال حسینی که مربی تیم است و کاپیتانی هم کرده، می‌توانند بهترین شناخت را به او بدهند. سه مربی را به عنوان آنالیزور در کادرفنی قرار داده‌اند که مشخص نیست این افراد چه شناختی می‌توانند به سرمربی تیم بدهند وقتی گاریدو شناختی از فوتبال ایران ندارد و اولین حضورش را در فوتبال ایران تجربه می‌کند.

وی افزود: اگر مربی تمرین دهنده خوب ایرانی داریم حتماً به کادرفنی اضافه کنند، اما بعد از ناصر ابراهیمی دیگر مربی خوب تمرین دهنده ایرانی ندیدم. اگر چنین مربی را می‌توانند بیاورند اصلاً دریغ نکنند. در غیر این صورت مربی تمرین دهنده همانند مربی بدنساز خارجی باشد. ضمن اینکه می‌توانند گزیده بازی‌های فصل گذشته را به گاریدو نشان دهند تا او بداند تیمش با چه نفراتی و با چه تاکتیک‌هایی بازی می‌کرده که توانسته قهرمان شود. با این کار بازیکنانی که جدا شدند به طور کامل برای سرمربی مشخص می‌شود. تا اینجای کار گندوز و العملود که به جای بیرانوند و اسماعیلی‌فر جذب شده‌اند، کیفیت بهتری از خود نشان داده‌اند. میلاد محمدی هم که از این هفته اضافه می‌شود و کمتر از عبدالکریم حسن نیست، دونده‌تر هم هست و در سانتر کردن هم بازیکن مؤثری است. می‌ماند جانشین مهدی ترابی که او هم با بازی‌های خوب اورونوف و سعید صادقی جای خالی‌اش حس نمی‌شود.

پیشکسوت تیم پرسپولیس اظهار کرد: برای مربی گلرها مربی خارجی آورده‌اند که به نظرم می‌شد از مربیانی که سابقه بازی در پرسپولیس داشتند استفاده کرد. ایرادهایی که در خط دفاعی پرسپولیس وجود داشت با وجود مهره‌های خوبی که تیم دارد عجیب است. گولسیانی و کنعانی زادگان بازی‌های خوبی را انجام داده بودند و باز هم می‌تواند مثمرثمر باشند. شاید نبود دفاع چپی در حد پرسپولیس باعث ایجاد این مشکلات شد. البته وحید امیری بازیکن وفادار و تأثیرگذاری در پرسپولیس بوده ولی در پست دفاع چپ نتوانست به انتظارات پاسخ دهد و با وجود میلاد محمدی این مشکل هم رفع می‌شود. ضمن اینکه مرتضی پورعلی گنجی هم می‌تواند در پست دفاع وسط بازی کند و بازیکن توانمندی است. با تمرینات روی ضعف‌ها و به مرور زمان مشکل خط دفاعی رفع می‌شود.

فنونی‌زاده تصریح کرد: پرسپولیس ملی پوشان خوبی دارد. العملود، گولسیانی، گندوز، کنعانی‌زادگان، محمدی، پورعلی گنجی و اورونوف ملی‌پوشان تیم هستند و این بازیکنان به همراه دیگر مهره‌های آماده تیم می‌توانند پرسپولیس را در بهترین شرایط قرار دهند. تنها تیمی که سازمان دفاعی‌اش ملی‌پوش هستند پرسپولیس است و این نفرات خیلی زود به هماهنگی می‌رسند. پرسپولیس از پنج کشور ملی‌پوش دارد و باز هم می‌تواند بهترین تیم لیگ برتر شود. ایرانی‌هایی که در کنار گاریدو هستند به او شناخت کافی بدهند و خودش هم ایرادهای تیم را درست بررسی کند، بدون شک با پرسپولیس بهترین نتیجه را خواهد گرفت. شک نکنید با حضور مربی تمرین دهنده خوب ایرانی و برطرف کردن ایرادها، افزایش شناخت گاریدو باز هم بردهای متوالی سراغ تیم می‌آید.

نظر شما