شناسهٔ خبر: 68399498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه حزب‌الله به مناسب سالروز «آزادسازی دوم»

حمید محمدطاهری

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز «آزادسازی دوم» این کشور بر مصمم بودن خود برای ادامه پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: سالروز پیروزی دوم امسال در شرایطی فرا رسیده است که نبرد «طوفان الاقصی» و حماسه قهرمانانه ملت مقاوم فلسطین که از نبود حامیان به جز جبهه‌های پشتیبانی که بیشترین فداکاری‌ها را می‌کنند، در جریان است و جبهه‌های پشتیبانی بیش از هر زمان دیگری مصمم به ادامه این راه هستند.

طبق گزارش روزنامه الاخبار، حزب‌الله تاکید کرد: در سالروز آزادسازی دوم، خون شهدای جنوب با خون شهدای بقاع آمیخته شد و به واسطه آن که معادله طلایی دفاع از لبنان در میدان و میدان جنگ برقرار شد. این مناسبت یک موقعیت تاریخی برای ما است تا مفهوم وحدت ملی واقعی را به بهترین شکل آن بازگردانیم و از آن عمیق‌ترین و بزرگترین درس ها را در مقابله با تجاوز و اشغالگری بیاموزیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنگ آزادسازی «الجرود» که توسط مقاومت و ارتش لبنان با همکاری ارتش عربی سوریه انجام شد، منجر به پاکسازی لبنان از شر تروریسم و گروه‌های تروریستی تکفیری شد که ویرانی را در کشور به بار آورده بودند و امنیت و ثبات لبنان و منطقه را در راستای منافع و پروژه آمریکایی و صهیونیستی تهدید می‌کردند.

پس از شروع بحران در سوریه از سال ۲۰۱۱ (زمستان ۱۳۸۹)، لبنان نیز که در همسایگی آن قرار دارد، تحت تاثیر بحران قرار گرفت که مهمترین آن سرازیر شدن گروه‌های تروریستی و تکفیری از سوریه به لبنان بود.

پس از آن شرق لبنان مورد تاخت و تاز گروه‌های تکفیری قرار گرفت و ارتفاعات و مناطق شرقی این کشور که هم مرز با سوریه بود، به اشغال این گروه‌ها درآمد.

سرانجام لبنان ۲۸ اوت ۲۰۱۷ در عملیاتی مشترک میان حزب‌الله و ارتش بخش‌های شرقی خود را پس از سه سال از چنگ تروریست‌های تکفیری آزاد کرد تا پس از آزادسازی جنوب این کشور از لوث صهیونیست‌ها، برای دومین بار لبنانی‌ها طعم شیرین آزادی را بچشند. آزادسازی اول لبنان در سال ۲۰۰۰ رقم خورده و رژیم صهیونیستی از خاک لبنان اخراج شده بود.

انتهای پیام

نظر شما