شناسهٔ خبر: 68399341 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اگر این گوشی های شیائومی را دارید بی‌خیال آپدیت جدید شوید

صاحب‌خبر -

اگر صاحب این شش گوشی قدیمی‌تر شیائومی، پوکو یا ردمی هستید از این به بعد قادر به دریافت آپدیت های جدید نرم افزاری نخواهید بود.

شیائومی یکی از بزرگترین کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی و گجت است که سالانه میلیون‌ها و میلیاردها گوشی‌ها و تبلت می‌فروشد. این کمپانی در سال‌های اخیر توجه بیشتری به پشتیبانی نرم افزاری از محصولاتش داشته و سعی کرده آن‌ها را با تضمین ارائه پشتیبانی سیستم عامل، نرم افزاری و امنیتی طولانی‌تری روانه بازار کند. با این وجود حتی در این شرایط نیز هر سال شاهد رسیدن تعدادی از محصولات شیائومی به پایان چرخه پشتیبانی‌شان هستیم. اگر هریک از گوشی های شیائومی زیر را دارید احتمالا باید با آپدیت جدید نرم افزاری روی آن‌ها خداحافظی کنید.

کدام گوشی های شیائومی قادر به دریافت آپدیت نرم افزاری جدید نیستند؟

شیائومی به‌تازگی به‌طور رسمی شش گوشی زیر را در لیست پایان چرخه عمر (EOL) خود قرار داده و آپدیت‌های جدیدش را برای آن‌ها عرضه نمی‌کند.

گوشی Poco گوشی Poco

لازم به ذکر است که تمامی دستگاه‌های بالا همگی زمانی از محبوب‌ترین محصولات شیائومی به شمار می‌رفته‌اند. برای مثال، شیائومی میکس 4 به‌خاطر طراحی جذاب و خلاقانه‌اش یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های زمان خود بود و سری شیائومی پد 5 هم به‌خاطر کیفیت بالای صفحه نمایش و سیستم سخت افزاری قدرتمندش گزینه اول بسیاری کاربران به شمار می‌رفت. از سوی دیگر Poco F3 و Poco F3 GT نیز به‌خاطر ارائه عملکرد فنی ایده‌آل با قیمتی رقابتی به موفقیت رسیده و ردمی K40 هم از جمله پرفروش‌ترین گوشی‌های زمان خود در کشور چین بود.

عدم دریافت پشتیبانی نرم افزاری توسط گوشی‌های طبیعتا آن‌ها در معرض خطرات امنیتی جدید بی‌دفاع خواهد کرد. بنابراین اگر صاحب هریک از این گوشی های شیائومی هستید توصیه می‌کنیم در استفاده از آن‌ها دست‌به‌عصا عمل کنید. شیائومی همانند بسیاری کمپانی‌های گوشی‌ساز دیگر چرخه پشتیبانی حدودا 3 الی 4 ساله را برای گوشی‌هایش در نظر گرفته و پس از آن منابع خود را روی توسعه دستگاه‌های جدید متمرکز می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
گوشی شیائومی Redmi 13 5G با مشخصات قابل توجه و قیمت اقتصادی معرفی شد گران ترین گوشی شیائومی با یک بدنه سرامیکی زیبا در راه است راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴

نظر شما