شناسهٔ خبر: 68399147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در هویزه به بهره‌برداری رسید

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان هویزه در استان خوزستان روز چهارشنبه همزمان با گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این ایستگاه در شهرستان هویزه اظهار کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان هویزه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

داود میرشکار با اشاره به اینکه این ایستگاه قابلیت سنجش‌ ذرات به قطر ۱۰ و ۲.۵ میکرون را دارد، توضیح داد: این ایستگاه می‌تواند اطلاعات مفیدی در زمینه شناخت منابع آلاینده منطقه در اختیار سازمان حفاظت محیط‌ زیست قرار دهد و شهروندان می‌توانند این اطلاعات را از طریق نرم افزار به صورت برخط مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه ایستگاه هویزه در ناحیه جنوب و جنوب شرقی استان خوزستان در محل اداره حفاظت محیط زیست هویزه مکان‌یابی و نصب شده است، افزود: این ایستگاه با برخورداری از ۲ تحلیل گر غلظت سنج غبار که سنجش را به صورت برخط انجام می‌دهد، قابلیت درج و ذخیره‌سازی داده‌های غلظت سنجی و همچنین درج شاخص کیفی هوا در سامانه جامع کشوری را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان خوزستان در حال حاضر بیش از ۲۶ ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا دارد که پس از استان تهران، بیشترین ایستگاه‌ را در کشور به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش گرد و غبار ناشی از کانون‌های بیابانی داخلی و خارجی، صنایع آلاینده، سوزاندن گازهای همراه نفت، منابع متحرک مانند خودروها و سوخت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن بقایای کشت گندم و شلتوک و آتش‌سوزی پسماندها در محل‌های دفن آنها از جمله منابع مهم آلوده‌کننده هوای استان به شمار می‌روند.

نظر شما