شناسهٔ خبر: 68399079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۳ کلاس درس به سرانه فضای آموزشی گیلان اضافه شد

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با ابراز خرسندی از اقدامات نوسازی مدارس در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اظهار کرد: هفت واحد آموزشی شامل ۵۳ کلاس درس با اعتبار یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال از دهه فجر سال گذشته تا به امروز به سرانه آموزشی استان اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی صبح چهارشنبه در آئین افتتاح دبستان دخترانه شهید جمهور در شهر لنگرود واقع در شرق گیلان ،گفت: تلاش داریم با کمک مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی مدارس بیشتری را در استان احداث کنیم زیرا هرچه سرانه فضای آموزشی را در کشور گسترش دهیم به پرورش انسان‌های وارسته کمک خواهد کرد.

وی گفت: تاکنون ۹۶۰ پروژه عمرانی از مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور شهید در گیلان به بهره‌برداری رسیده است؛ در سه سال گذشته ۶ هزار و ۹۳۶ پروژه عمرانی به ارزش ۳۷۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

عباسی بیان کرد: در دولت سیزدهم همواره سعی براین بود ناترازی برق در استان را کاهش دهیم در هفته دولت سال جاری نیز هشت پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار ۷۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه مسئولان باید همواره برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی آرمان های شهداء را سرلوحه امور قرار دهند، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، امنیت، سلامت و شهدای خدمت به ویژه شهیدان رجایی، باهنر و شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را گرامی داشت.

استاندار گیلان با اشاره به برنامه دولت چهاردهم در اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: شعار دولت چهاردهم (وفاق ملی) را باید به فال نیک گرفت زیرا نقشه راه و اهداف کشور مشخص است و بر اساس شایسته سالاری باید برنامه‌ها را اجرایی کرد.

عباسی یکی دیگر از اهداف دولت چهاردهم را در استمرار راه شهید جمهور، مهار تورم دانست و افزود: اولویت مهار و کنترل تورم، رشد اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال است و ماهم به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر جایگاهی برای پیشبرد اهداف کشور قدم برمی داریم.

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این آئین اظهار کرد: در هفته دولت امسال حدود ۱۲۹ پروژه با هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد و طی هزار روز دولت شهید آیت الله رئیسی ۵.۱ همت اعتبار در پروژه ها و طرح های مختلفی اجرا شده است که از این مقدار ۸۵۰ میلیارد ریال در بخش آموزش و پرورش و احداث ۶ مدرسه، چمن مصنوعی،تجهیز و تعمیر مدارس صرف شده است.

محمدرضا جلائی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز سال گذشته بیمارستان ۶۴ تختخوابی کومله با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید؛ همچنین عملیات احداث ۱۲ خانه بهداشت در حال اجرا است که از این تعداد پنج خانه بهداشت افتتاح و سه خانه بهداشت نیز تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال نیز در حوزه ورزش و جوانان این شهرستان هزینه شده است و در بخش فرهنگی نیز بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای احداث کتابخانه شلمان هزینه شده است که برای تجهیز آن به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

در ششمین روز از هفته دولت و با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و استاندار گیلان، دبستان دخترانه شهید جمهور در شهرستان لنگرود به مساحت هزار و ۷۳۶ متر مربع و ۱۲ کلاس درس به بهره برداری رسید.

نظر شما