شناسهٔ خبر: 68399067 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

جانگ گیون سوک؛ رازهای موفقیت و محبوبیت

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگی: جانگ گیون سوک،بازیگر،خواننده،مدل و کارگردان ۳۴ اهل کره جنوبی از بازیگران مورد علاقه و محبوب مردم آسیای شرقی که در سال گذشته مبتلا به سرطان شده بود، پس از یک جراحی موفقیت‌آمیز، دوباره به بازیگری ادامه می‌دهد.

 به گزارش صبا، جانگ گیون سوک [Jang Keun-suk]،بازیگر،خواننده،مدل و کارگردان ۳۴ اهل کره جنوبی از بازیگران مورد علاقه و محبوب مردم آسیای شرقی است.این هنرپیشه بنام که در سال گذشته مبتلا به سرطان غده تیروئید شده بود، امسال تحت عمل جراحی قرار گرفت و با موفقیت آمیز بودن عملش، دوباره به بازیگری ادامه می‌دهد.

این بازیگر کره‌ای بیشتر به عنوان چهره‌ای خاص در نگاه طرفداران درام‌های کره‌ای مطرح است. همه آثارش چه فیلم سینمایی و چه سریال‌ها در کره جنوبی فیلمبرداری شده است، به غیر از یک فیلم که برایش محبوبیت زیادی به ارمغان آورد و آن بازی در فیلم ترسناک ژاپنی «یک تماس از دست رفته» در کنار ستاره‌های ژاپنی است.  او به زبان ژاپنی نیز مسلط است و چون در این فیلم نقش پسری ناشنوا را برعهده داشت، ۳ ماه پیش از آغاز این فیلم شروع به یادگیری زبان اشاره کرد.

گیون سوک در ۲۲ سریال و ۹ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.از مهمترین سریال‌های او، بازی در «بدون توقف» در ۶ فصل در ژانر کمدی، درام و عاشقانه بود که در آن برهه از سریال‌های محبوب نوجوانان کره‌ای محسوب می‌شد. او‌ در سال ۲۰۰۶ در سریال «هوانگ جینی» که یک درام کره‌ای بود، به ایفای نقش پرداخت.

این مجموعه بر اساس زندگی پرفراز و نشیب هوانگ جینی (فیلسوف،شاعر،نویسنده و نقاش) در قرن ۱۶ در دوره پادشاهی چوسون ساخته شده بود.سریال معروف بعدی وی محصول ۲۰۰۸ یک درام آزادی‌خواهانه بود، داستان رابین هوود در سلسه چوسان با نفوذ مدرنیته و البته در فضایی طنزآمیز!
اما او با بازی در سریال «تو زیبایی» در سال ۲۰۰۹، عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی را از آن‌ خود کرد.
سریال‌های «باران عشق»، «پسر زیبا» و‌ «قمارباز سلطنتی» از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی بود که جانگ گیون سوک در آنها درخشید.

جدیدترین بازی وی در سریال «طعمه» ۲۰۲۳ است که مورد استقبال قرار گرفته است.وی که در آثار سینمایی زیادی به ایفای نقش پرداخته، دو فیلم ماندگار از خود بر جای گذاشته است؛ پرونده «قتل ایتروون» ۲۰۰۹ که بر اساس یک پرونده واقعی بود که در آن جسد ایتروون در سال ۱۹۹۷ در برگر گرکینگ پیدا می‌شود و کره جنوبی در شوک فرو می‌رود. فیلم تاثیرگذار بعدی او به‌نام «انسان،فضا،زمان و انسان» محصول ۲۰۱۸ است که در این اثر، افراد در سنین و مشاغل مختلف را در حال سفر با کشتی جنگی دنبال می‌کند و به بررسی محدودیت‌های انسانیت و اخلاق می‌پردازد.
اما منتقدان متفق‌القولند که بهترین بازی وی در فیلم «switch» اثر سال ۲۰۲۳ در ژانر کمدی، درام‌ و خانوادگی قرار دارد و در آن، جانگ گیون سوک در دو نقش کلاهبردار و دادستان ظاهر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما