شناسهٔ خبر: 68398956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگستری داورزن اجازه رسیدگی به جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب را یافت

سبزوار- ایرنا - رییس اداره دادگستری داورزن در غرب خراسان رضوی گفت: با ابلاغ رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی، از این پس دادگستری این شهرستان مجاز به رسیدگی به جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب در حوزه جغرافیایی داورزن خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد محمدی روز چهارشنبه در جمع مسوولان این شهرستان اظهار کرد: بنا به ابلاغ صادره، رییس دادگستری داورزن با حفظ سمت از این پس می‌تواند به این جرایم نیز رسیدگی کرده و حکم صادر کند.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع، افزود: این امر موجب جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های رفت و آمد شهروندان بین داورزن و شهرستان سبزوار می شود.

طبق ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، دادگاه انقلاب به مواردی شامل جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، محاربه و افساد فی‌الارض، بغی، تبانی و اجتماع علیه جمهوری اسلامی ایران یا اقدام مسلحانه یا احراق، تخریب و اتلاف اموال به منظور مقابله با نظام رسیدگی می‌کند.

به گزارش ایرنا، توهین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام رهبری، جرائم مربوط به مواد مخدر، روان‌گردان و پیش‌سازهای آن و قاچاق اسلحه، مهمات و اقلام و مواد تحت کنترل و دیگر مواردی که به موجب قوانین خاص در صلاحیت این دادگاه است، توسط دادگاه انقلاب رسیدگی می شود.

مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری غرب سبزوار واقع است.

نظر شما