شناسهٔ خبر: 68397210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح غربالگری و ساماندهی متکدیان در کلان شهر اصفهان

اصفهان-ایرنا- مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: طرح غربالگری و ساماندهی متکدیان از هفته گذشته آغاز شده و در تمام مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

مصطفی مرادیان نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: البته از ابتدای سال تا کنون چندین طرح جمع‌آوری متکدیان در شهر اصفهان اجرا شده است و ما در این راستا به دنبال آگاهی دادن به مردم برای تغییر فرهنگ کمک به این افراد هستیم.

وی افزود: بیش از ۴۷۰ متکدی توسط این مدیریت از ابتدای سال تا کنون جمع‌آوری شده است که ۴۸ نفر آنها کودک ( ۲۸ پسر و ۲۰ دختر) بوده اند. همچنین ۳۰۲ نفر از افراد جمع آوری شده، مذکر بزرگسال و ۱۲۲ نفر مؤنث بزرگسال بوده اند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح غربالگری و ساماندهی متکدیان متجاهر نیز از هفته گذشته (چهارشنبه) آغاز شده است و ماموران تخلفات شهری هر روز در سطح شهر می‌روند و پس از جمع آوری این افراد آزمایش شپش، اعتیاد، دیابت، ایدز و هپاتیت از آنها می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسته به شرایط فرد متکدی متجاهر به کمپ فدک یا مرکز بیماران روانی نجف آباد انتقال داده می‌شود.

به گزراش ایرنا، بر اساس بند پنج ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از گدایی، جمع‌آوری متکدیان و واداشتن آن ها به کار و توسعه آموزش عمومی در زمره وظایف شهرداری‌هاست. طبق ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی ایران (تعزیرات مجازات‌های بازدارنده) هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود ساخته و از این راه امرار معاش یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب این اعمال شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموال کسب شده از طریق تکدی‌گری و کلاشی نیز مصادره می‌شود.

نظر شما