شناسهٔ خبر: 68396974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازرس کل کردستان:

اجرای ناقص کاداستر باعث افزایش پرونده‌های قضایی می‌شود

سنندج- ایرنا- بازرس کل کردستان رفع تداخلات، تثبیت و جلوگیری از خرد شدن اراضی و تقویت زیر ساخت های الکترونیکی را از مهمترین چالش های حوزه کاداستر عنوان کرد و گفت: اجرای ناقص این طرح، آسیب زا و عامل افزایش پرونده های قضایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی هواسی روز چهارشنبه با حضور در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان و دیدار با مراجعه کنندگان اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دلیل ارتباط مستقیم با املاک ومالکیت مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دهه اخیر ثبت آنی و حوزه آی تی در این مجموعه رشد خوبی داشته و توفیقات خاصی را برای سازمان به ارمغان آورده است.

بازرس کل کردستان یکی دیگر از موضوعات مهم حوزه ثبت را تثبیت املاک دولت عنوان و بر سند دار شدن املاک دولتی دفترچه ای و فاقد سند تاکید کرد و افزود: بازرسی در تسهیل این روند در کنار سازمان ثبت خواهد بود.

هواسی با اشاره به عدم تهیه آیین نامه های قانون معاملات غیرمنقول و وجود چالش هایی در اجرای آن، ادامه داد: ابهامات این قانون شناسایی و زیر ساخت اجرای آن فراهم شود.

وی یادآور شد: در استان بیش از سه هزار و ۵۰۰ بنگاه معاملاتی املاک داریم که نگران حذف فعالیت خود در فرآیند ثبت اموال غیرمنقول هستند در حالی که این روند باعث رسمیت بخشیدن بیشتری به کار این آنان می شود، چرا که تهیه پیش سند و مدیریت معامله به عهده آنها خواهد بود.

بازرس کل کردستان در بخش دیگری از سخنانش ثبت کاغذی شرکت ها را عامل فرار مالیاتی، پولشویی و معاملات خارج از ضوابط دانست و بر حذف این روند تاکید کرد.

هواسی در بحث نظارت بر فرایند دفاتر ثبت اسناد اظهار کرد: علاوه بر نظارت الکترونیکی در بستر ثبت آنی باید نظارت های سرزده نیز در برنامه نظارتی قرار گیرد.

نظر شما