شناسهٔ خبر: 68396920 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

نخست‌وزیر انگلیس: اقتصاد ما در وضعیت دشواری است

نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید: شرایط کنونی اقتصاد ما در وضعیت دشواری است و اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 نورنیوز-گروه بین‌الملل: کی‌یر استارمر نخست‌وزیر انگلیس در جریان سخنرانی خود در باغ داونینگ استریت هشدار داد: شرایط کنونی اقتصاد ما در وضعیت سختی قرار دارد و اوضاع پیش از بهبودی بدتر خواهد شد.

استارمر در این سخنرانی با بیان اینکه مردم انگلیس باید برای پذیرش دردهای کوتاه مدت به نفع آینده‌ای بلندمدت آماده باشند، گفت: برنامه‌های اقتصادی دولت من دردناک خواهند بود چرا که ما از نظر اقتصادی در وضعیت دشواری قرار داریم.

نخست‌وزیر انگلیس به جزئیات بودجه پیشنهادی خود که قرار است در ماه اکتبر به پارلمان این کشور ارائه شود اشاره نکرد اما وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر افزایش نیافتن مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد را تکرار کرد.

وی دولت محافظه‌کار قبل را به بی تدبیری متهم کرد و گفت: تازه بعد از پیروزی در انتخابات سراسری در ماه جولای بود که دولت من یک چاله مالی به ارزش ۲۲ میلیارد پوند را در بودجه عمومی کشور کشف کرد.

استارمر همچنین با بیان اینکه قصد ندارد با اتخاذ تصمیمات سخت، فشار مالی بر مردم انگلیس را افزایش دهد، تاکید کرد: اما در شرایط کنونی انتخاب دیگری وجود ندارد و در راستای تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت، باید از اختصاص یارانه سوخت در زمستان پیش رو برای ۱۰ میلیون مستمری‌بگیر در انگلیس و ولز صرف‌نظر کنیم.

وی در ادامه دولت گذشته انگلیس را مورد سرزنش قرار داد و گفت: ما کشور را با این وضعیت بغرنج مالی از آنها تحویل گرفتیم چرا که آنها در دوران مسئولیت خود از اتخاذ تصمیمات دشوار اجتناب کردند و به جای آن به پوپولیسم روی آوردند.

استارمر با بیان اینکه محافظه‌کاران نه تنها به اقتصاد انگلیس بلکه به جامعه این کشور نیز آسیب رسانده‌اند، تاکید کرد: من به شدت از بزرگی کاری که در پیش دارم آگاه هستم و می‌دانم که در اصلاح امور باید به سرعت پیش برویم و به همین دلیل است که بهترین افراد را در رأس مهمترین مسئولیت‌های دولت خود گمارده‌ام.

 انتخابات سراسری پارلمان انگلیس بریتانیا روز چهارم جولای (۱۴ تیر) برگزار شد و حزب کارگر توانست با تصاحب ۴۱۲ کرسی از ۶۵۰ کرسی، اکثریت مطلق را در پارلمان این کشور به دست آورد و بدون نیاز به تشکیل ائتلاف با احزاب کوچک‌تر، سکان دولت انگلیس را به مدت پنج سال در دست بگیرد.

نظر شما