شناسهٔ خبر: 68396904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کشتارگاه شهر بافت خبرساز شد/ معدوم سازی لاشه شتر مشکوک

موضوع معدوم‌سازی لاشه یک نفر شتر در بافت در حالی خبرساز بوده که رییس شبکه دامپزشکی این شهرستان ضمن تشریح چگونگی این رویداد گفت: اصل ذبح اصولی با نظارت ناظر بهداشتی و شرعی در مورد این شتر رعایت نشده و بعد از گذشت چند ساعت گوشت آلوده بود که با هماهنگی پلیس، لاشه را پیدا کردیم موفق به معدوم سازی آن شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سمیه صادقی در گفتگویی اظهارداشت: یک نفر شتر که ذبح غیر اصولی شده بود روز چهارم شهریورماه به کشتارگاه این شهرستان انتقال داده شده بود.

وی با بیان اینکه از همان لحظه ورود لاشه، همکاران و ناظران بهداشتی کشتارگاه شهرستان متوجه ذبح غیراصولی شده بودند ادامه داد: البته گاهی پیش می آید دام یا شتری ذبح اضطراری شود اما طبق شواهد، این شتر ذبح اضطراری نشده بود.

ایرنا نوشت، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت تاکید کرد: افرادی که شتر را ذبح غیراصولی کرده بودند قصد داشتند لاشه را به گونه ای وارد کشتارگاه کنند که همکاران ما مطلع شدند و مشاهده کردند این شتر مشکل دارد و ذبح اصولی نداشته است.

وی تصریح کرد: همکاران ما با مشاهده شتر دریافتند که چند ساعتی از تلف شدن آن در ذبح غیراصولی گذشته است.

صادقی بیان کرد: بعد همکاری نکردن کشتارگاه، فرد خاطی، لاشه شتر را از آنجا خارج کرد که در هماهنگی شبکه دامپزشکی شهرستان بافت با نیروی انتظامی و پس از پیگیری ها، لاشه شتر پیدا و به کشتارگاه برای معدوم‌سازی منتقل شد.

او اظهارداشت: در مورد این شتر بحث بیماری خاصی مطرح نبوده بلکه ذبح اصولی نشده بوده و نکته ای که وجود دارد وقتی دامی ذبح می‌شود، به‌سرعت باید محتویات شکم خارج شود چون این محتویات آلوده است.

به گفته صادقی وقتی محتویات شکم چند ساعت در شکم حیوان می‌ماند باعث آلودگی لاشه و باد کردن آن می‌شود که لاشه مذکور این مشکل را داشته است.

46

نظر شما