شناسهٔ خبر: 68396550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر اراک:

باید با روش‌های نوین از هدررفت آب جلوگیری کرد

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: کشور ایران با توجه به شرایط جغرافیایی همواره جزو کشورهای کم بارش بوده است و در محدودیت‌های جدی کمبود آب به سر می‌برد؛ بنابراین باید با روش‌های نوین از هدررفت آب جلوگیری کرد، اما اقدامات جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور این بوده است که هنوز نتوانسته‌ایم مصرف بهینه آب را میان مردم جا بیندازیم و به همین دلیل همیشه با مشکل کمبود آب مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: باید با روش‌های نوین از هدررفت آب جلوگیری کرد، اما اقدامات جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: کشور ایران با توجه به شرایط جغرافیایی همواره جزو کشورهای کم بارش بوده است و در محدودیت‌های جدی کمبود آب به سر می‌برد.

قربانی ادامه داد: در کمیسیون خدمات شهری طرح موضوعی در خصوص شکل‌گیری کارگروه پساب شهر اراک با موضوع بحران آب صورت گرفت که یک موضوع بسیار جدی است.

وی اضافه کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله که تدوین شده است، باید اقدامات لازم در زمینه پساب صنایعی همچون پتروشیمی و پالایشگاه انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: بنای شکل‌گیری این کارگروه نهاده شد و یکی از کارکنان شهرداری که در این زمینه اطلاعات خوبی داشته باشد را در آن کارگروه دعوت خواهیم کرد، اما با وجود اهمیت موضوع پساب و دغدغه اعضای شورا و اینکه از ابتدا این موضوع مطرح شده، به سرانجام نرسیده است.

قربانی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی توسط اعضای شورا در سمت ریاست کمیسیون خدمات شهری، کمیسیون نظارت و حقوقی از ابتدای دوره ششم تاکنون، صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: این مهم در کمیسیون‌های تخصصی طرح شده، اما به سرانجام نرسیده است که انتظار می‌رود با شکل‌گیری این کارگروه که متشکل از اساتید دانشگاه و مدیران دوایر مختلف شهری است، به یک سرانجام مطلوبی برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: از اعضای شورا درخواست شده است که در صورت صلاحدید بدون حق اظهار نظر در جلسات شرکت کنند، چراکه بحث تخصصی مطرح و جمع‌بندی کارگروه را به اعضای شورا تقدیم می‌شود و در کمیسیون‌های مربوطه اعضای شورا اگر نقدی داشته باشند، مطرح خواهد شد تا اصلاحاتی که مدنظر دارند، انجام شود.

نظر شما