شناسهٔ خبر: 68395538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۴۷۲ تن فرآورده‌های خام‌ دامی از زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از۴۷۲ تن انواع فرآورده‌های خام‌ دامی از ابتدای سال جاری تاکنون از زنجان به کشورهای خارجی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آلایش مرغی، بیش از ۱۲۹ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی، ۲۲۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد و ۷۰ هزار و ۳۶۸ کیلوگرم انواع محصولات لبنی از استان به سایر کشورها صادر شده است

وی اضافه کرد: بازار هدف فرآورده های خام دامی استان زنجان، کشورهای قطر، آذربایجان، عراق و افغانستان است.

حاج کاظمی با بیان اینکه در بسیاری از محصولات دامی با مازاد تولید در داخل استان مواجه هستیم، اظهار داشت: برای حمایت از تولید کنندگان شرایط صادرات در استان تسهیل و فرآورده‌های خام دامی با فراهم کردن الزامات بهداشتی کشورهای مقصد، تحت نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی زنجان گفت: رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای تولیدی همچنین پذیرش دستورالعمل‌ها و استانداردهای کشورهای هدف نقش بسیار مهمی در توسعه و استمرار صادرات دارد.

وی یادآور شد: بر اساس قوانین تجارت بین المللی و طبق موافقت نامه SPS، وظیفه نظارت بهداشتی بر محصولات دامی در سطح بین المللی با مجموعه های دامپزشکی کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام است.

نظر شما