شناسهٔ خبر: 68395428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری یزد: مردم در تشکیل دادگاه صلح سهیم شوند

یزد- ایرنا- رییس کل دادگستری یزد با بیان اینکه تشکیل دادگاه صلح در مناطق مختلف استان، تلاش مضاعف برای سازش است از مردم خواست در تشکیل این دادگاه سهیم شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در آیین افتتاح دادگاه صلح شهرستان تفت گفت: دادگاه صلح یک دادگاه در عرض دادگاه های کیفری ۲ و حقوقی است با شرح وظایف مشخص که می تواند فرایند رسیدگی را در دعاوی که امکان سازش در آن ها وجود دارد تسریع نماید.

وی اظهار داشت: وقتی دعاوی در دادگاه های صلح بدون اطاله دادرسی با سازش مختومه شود خروجی کار برای مردم و اصحاب دعوا مقبول تر و عوارض آن کمتر است.

وی تصریح کرد: این محکمه بنای خیری است که مردم باید با سعه صدر و همراهی در تشکیل و تثبیت آن سهیم شوند، مسئولین اجرایی حمایت کنند و مقام های قضایی نیز اهتمام ویژه به آن داشته باشند.

این مقام قضایی گفت: در کنار دادگاه های صلح به طور معمول یک شورای دائمی برای ایجاد صلح و سازش وجود دارد تا حتی‌الامکان پرونده ها را جلب رضایت اصحاب دعوا به سرانجام برسانند.

طهماسبی اظهار داشت: در صورت اجرای صحیح و به موقع این قانون قدر مسلم گشایش‌های بیشتری در امور قضایی مردم حاصل شده و رضایتمندی افزایش می یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما