شناسهٔ خبر: 68394381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

برنامه نخست‌وزیر انگلیس برای افزایش مالیات/ استارمر هشدار داد

فارس : رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که نخست‌وزیر این کشور به دنبال آماده ساختن مردم این کشور برای افزایش‌های مالیاتی و کاهش‌های بودجه‌ای است.

صاحب‌خبر -

، «کر استارمر» ، نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه به انگلیسی‌ها هشدار داد که در ماه اکتبر آینده در جریان معرفی برنامه مالی دولت در پاییز قرار است تصمیمات مالی «دردناک» به آنها اعلام شود.به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» ، استارمر در سخنرانی که از طریق حساب وی در شبکه اجتماعی «ایکس» انتشار یافت گفت: «در ماه اکتبر بودجه‌ای قرار است اعلام شود و قرار است که دردناک باشد. ما گزینه دیگری با توجه به وضعیتی که در آن هستیم نداریم.»

«ریچل ریوز» ، وزیر دارایی دولت استارمر قرار است روز ۳۰ اکتبر (۹ آبان) در سخنرانی در پارلمان انگلیس از تغییرات در برنامه‌های بودجه و مالیات رونمایی کند.روزنامه «تلگراف» انگلیس گزارش داد استارمر در سخنرانی خود به دنبال آماده ساختن مردم این کشور برای افزایش‌های مالیاتی و کاهش‌های بودجه‌ای به رغم وعده‌هایی که در زمان انتخابات داد، است.

ریوز در ماه ژوئیه هشدار داد اقتصاد انگلیس در بدترین وضعیت خود از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون قرار گرفته است. او همچنین اظهار کرد دولت محافظه‌کار سابق یک «حفره» به میزان ۲۲ میلیارد پوند (۲۹ میلیارد دلار) را در بودجه رها ساخته است.انتخابات سراسری بریتانیا روز چهارم ژوئیه (۱۴ تیر) برگزار شد که در نتیجه آن حزب کارگر توانست ۴۱۲ کرسی را به دست آورده و برنده اکثریت مطلق در پارلمان شود و دولت محافظه‌کار قبلی که تحت رهبری «ریشی سوناک» قرار داشت را سرنگون کند. یک روز بعد از پیروزی حزب کارگر، استارمر، رهبر این حزب رسما به عنوان پنجاه و هشتمین نخست وزیر انگلیس انتخاب شد.

برچسب‌ها:

نظر شما