شناسهٔ خبر: 68392768 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراف نخست وزیر انگلیس به وضعیت اسفناک بودجه

نخست وزیر انگلیس در سخنانی با اعتراف به وضعیت اسفناک بودجه ای و مالی کشورش ضمن اینکه دولت محافظه کار را مسئول این شرایط اعلام کرد انگلیسی ها را برای مواجه شدن با دوران سخت آماده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، کایر استارمر، نخست وزیر جدید انگلیس از حزب کارگر در یک سخنرانی کلیدی و مهم ، حزب محافظه‌کار را عامل بدبختی اقتصادی و اجتماعی معرفی کرده و اعلام کرد که بودجه جدید حاوی تصمیمات "دردناک" خواهد بود.

به طور معمول، یک دولت جدید پس از به دست گرفتن قدرت در انگلیس بعد از 100 روز به نتیجه گیری شرایط می پردازد. با این حال، دولت به رهبری حزب کارگر در لندن، که تنها در آغاز ماه جولای انتخاب شد، در این راستا عجله دارد.

از یک سو، ناآرامی های اجتماعی در آغاز ماه اوت، انگلستان را چنان شوکه کرد که تحقیقات در مورد علل آن ضروری است. از سوی دیگر، تصمیمات مهمی در سیاست مالی وجود دارد که نشان می دهد نخست وزیر چگونه می خواهد کشور را پس از 14 سال حکومت محافظه کار اصلاح کند.

بنابراین نخست وزیر انگلیس حالا از فرصت استفاده کرده و انگلیسی ها را برای روزهای سخت کمی قبل از پایان تعطیلات تابستانی پارلمان آماده کرده است. پیام کلیدی استارمر در سخنرانی در باغ گل رز خود در خیابان داونینگ 10 این بود که شرایط قبل از اینکه بهتر شوند بدتر خواهند شد.

وی تاکید کرد: پیش نویس بودجه ای که راشل ریوز، وزیر دارایی قصد دارد در 30 اکتبر ارائه کند، "دردناک" خواهد بود. به گفته وی این امر در لندن به عنوان نشانه ای آشکار از افزایش مالیات ها و کاهش هزینه ها در نظر گرفته شده است.

استارمر تاکید کرد که برای بازگرداندن این پادشاهی که از رشد ضعیف، زیرساخت‌های ضعیف و خدمات عمومی ناکافی رنج می‌برد، یک دهه نوسازی ملی ضروری است.

به این ترتیب نخست وزیر انگلیس مردم کشورش را با توجه به بحث بودجه، برای روزهای سخت آماده کرده است. نخست وزیر انگلیس در این باره گفت که اوضاع بدتر از آن چیزی است که کسی تصورش را می کرد. شکاف 22 میلیارد پوندی در امور مالی عمومی وجود دارد.

این مقام انگلیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت که باید تصمیمات نامطلوب مانند کاهش هزینه ها یا مالیات بر ثروتمندان اتخاذ شود. "استارمر" گفت، کسانی که پهن‌ترین شانه‌ها را دارند، باید بیشترین بار را تحمل کنند. با توجه به شرایط موجود، دولت چاره دیگری ندارد. بودجه قرار است در ماه اکتبر ارائه شود.

استارمر همچنین از مردم خواست تا برای حل مشکلات کشور با یکدیگر همکاری کنند. وی تاکید کرد که راه حل در دامن زدن به تنش های بیشتر در جامعه نیست. ناآرامی های تابستان امسال شکاف های جامعه را پس از 14 سال تحت حکومت محافظه کار برجسته کرد. اما نخست وزیر که در ماه ژوئیه به قدرت رسید، عزم خود را در برابر خشونت نیز ستود. به گفته وی مردم در سراسر کشور گرد هم آمدند و محله های خود را تمیز کردند. وی افزود: آنها به ما یادآوری کردند که ما واقعاً چه کسی هستیم.

مکانی که کایر استارمر در آن سخنرانی خود را در مورد وضعیت ارائه کرد هم پیام نخست وزیر بریتانیا را نشان داد. او برای اولین بار در باغ گل رز ستاد دولت جلوی دوربین ها ظاهر شد. اکثر بریتانیایی‌ها این باغ را از زمان همه‌گیری کرونا زمانی که اعلام شد، نخست‌وزیر وقت، بوریس جانسون در حال جشن گرفتن یکی از «مهمانی‌های قرنطینه» خود در آنجا است می شناسند. استارمر نیز در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرده و گفت: این یک ساختمان و باغی است که زمانی برای مهمانی های قرنطینه استفاده می شد. اما اکنون دوباره در خدمت مردم هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: استارمر به درستی از روزهای سختی که پیش روی بریتانیاست صحبت کرد. با این وجود، این سخنرانی احتمالاً ساده‌ترین سخنرانی نخست‌وزیر بریتانیا در دوران حکومت خود بوده است، زیرا او هنوز هم می تواند تقصیر تقریباً همه بدی ها را به گردن دولت قبلی بیندازد.

بهر حال نخست وزیر انگلیس در سخنانی در دفتر نخست وزیری این کشور گفت که بودجه دولت لندن در شرایط نامطلوبی قرار دارد.

استارمر گفت که از این ایده حمایت می‌کند که کسانی که توانایی مالی بیشتری دارند، باید بار (مالیاتی) سنگین‌تری را به دوش بکشند و در ادامه موضوع وضعیت مالیات غیرمستقیم برای شهروندان انگلیسی که در خارج از این کشور مالیات می‌پردازند، را مطرح کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما