شناسهٔ خبر: 68393095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حملات حزب‌الله ۲۱۵۰ صهیونیست را راهی بیمارستان کرد 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: حملات چندماهه حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی علاوه بر آواره کردن ده‌ها هزار شهرک‌نشین، خسارات جانی هم به صهیونیست‌ها وارد کرده و بنابر گزارش رسانه‌های عبری طی این حملات ۲ هزار و ۱۵۰ مصدوم برای مداوا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. 
در شرایطی که مقامات صهیونیستی سعی دارند اخبار تلفات ناشی از حملات گروه‌های مقاومت را سانسور کنند، رسانه‌های این رژیم هر از گاهی جزئیاتی را درباره حجم آسیب‌ها و خسارات وارد شده به صهیونیست‌ها اعلام می‌کنند و این بار هم آماری از تعداد زخمی‌ها در نتیجه ۱۱ ماه حملات حزب‌الله را منتشر کرده‌اند. شبکه «المنار» روز سه‌شنبه به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد که از ابتدای عملیات مقاومت اسلامی لبنان در شمال فلسطین از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، هزار و ۷۰۰ مصدوم به مرکز درمانی «الجلیل» در نهاریا مراجعه کرده و مورد درمان قرار گرفته‌اند. براساس اعلام این رسانه‌ها، ۴۵۰ مصدوم دیگر حملات حزب‌الله نیز به بیمارستان «زیو» در «صفد» مراجعه کرده و خدمات درمانی دریافت کرده‌اند. 
این آمار‌ها درحالی اعلام شده است که در پی حملات حزب‌الله تاکنون بیش از ۷۰ هزار شهرک‌نشین از خانه‌های خود آواره شده‌اند و حاضر نیستند به مرز‌های لبنان برگردند. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند و بیشتر روز‌ها در پناهگاه‌ها به سر می‌برند. کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حتی برای بازگشت شهرک‌نشینان به دادن رشوه هم متوسل شده بود، اما این حربه هم کاری از پیش نبرده است. 
حزب‌الله بار‌ها هشدار داده تا زمانی که جنگ در غزه متوقف نشود آن‌ها نیز به حملات‌شان علیه اراضی اشغالی ادامه خواهند داد. در تازه‌ترین عملیات که صبح یک‌شنبه انجام شد، نیرو‌های مقاومت با شلیک ۳۲۰ موشک و اعزام ده‌ها پهپاد، ۱۱ مرکز نظامی و استراتژیک را هدف قرار دادند. هرچند مقامات امنیتی تل‌آویو مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های حزب‌الله شده و این عملیات را شکست خورده اعلام کردند، اما سراسیمگی صهیونیست‌ها نشان داد که خسارت‌هایی به این رژیم وارد شده است. به دنبال این حملات کوبنده، پرواز‌ها در اراضی اشغالی لغو و بنادر تعطیل و محدودیت‌های شدید تردد به اجرا درآمد و به مدت ۴۸ساعت حالت فوق‌العاده در اراضی اشغالی به اجرا درآمد. 
حزب‌الله گفته که بخش اندکی از زرادخانه تسلیحاتی خود را استفاده کرده و در صورت وقوع جنگ تمام عیار، دروازه‌های جهنم را به روی دشمن صهیونیست خواهند گشود. رونمایی از شهر موشکی در روز‌های اخیر، بخشی از قدرت بازدارندگی حزب‌الله در برابر اسرائیل بود تا در هرگونه اقدامی علیه لبنان همه جوانب را بسنجد. 
کابینه نتانیاهو که توان رویارویی مستقیم با حزب‌الله را ندارد، کماکان به حملات خود به جنوب لبنان ادامه می‌دهد. در تازه‌ترین حملات، شامگاه دوشنبه شهرک‌های «ام التوت»، «عیتا الشعب»، «طیر حرفا» و «الضهیره» در جنوب لبنان هدف حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. حزب‌الله نیز دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدان مقاومت اسلامی امروز در حمایت از ملت ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آن‌ها و در پاسخ به حمله به شهرک‌های جنوب لبنان مواضع صهیونیست‌ها را با موشک و پهپاد هدف قرار دادند.»

نظر شما