شناسهٔ خبر: 68392882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای «صنعت شهر» کرمانشاه در دستور کار؛

طرحی برای خانه‌دار شدن کارگران و تولیدکنندگان

اجرای طرح «صنعت شهر» کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت. این طرح ایده ای است که تلاش می کند با حمایت بخش صنعت، یک شهر مسکونی را برای نیروها و کارگران بخش تولید و صنعت احداث کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز _ سه شنبه ششم شهریور _ در جلسه بررسی طرح احداث «صنعت شهر» با هدف ایجاد یک فضایی مسکونی مناسب برای فعالان بخش تولید و صنعت، با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه استفاده کرد، اظهار کرد: نتیجه بررسی‌های اجرای این طرح باید به صورت یک برگه مشخص روشن و دقیق موجود باشد تا به یک چارچوب کلی برسیم.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن پایه‌های این پروژه افزود: گفت‌وگوهایی با صنایع برای پیشبرد این طرح با حضور دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان صمت و مسکن و شهرسازی مشخص شود تا کار با روشنی پیش رود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر انجام حمایت‌های لازم مدیریت استان به شرط مشخص شدن تکلیف دقیق اراضی گفت: در این زمینه هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم از اداره کل امور اراضی گرفته شود چرا که برداشتن گام‌های بعدی در گرو اختصاص زمین است.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه هم با اشاره به مزیت‌های اجرای این طرح خواستار برطرف شدن نواقص و رفع برخی ایرادات اجرای این پروژه شد.

وی بیان داشت: در زمینه اجرای این پروژه با پتروشیمی کرمانشاه تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که هزینه اجرای عملیات و زیرساخت‌های بر عهده آن باشد و بخشی از این شهرک نیز مختص پتروشیمی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به گسترش طرح صنعت شهر نسبت به طرح اولیه عنوان کرد: نقاط ابهامی در اجرای این پروژه وجود دارد که باید برطرف شود و یکی از آن مشخص شدن صنایع همراه در اجرای این طرح است.

همچنین در این جلسه پیمانکار این پروژه گزارشی از روند جانمایی زمین و اهداف اجرای این طرح را تشریح کرد و خواستار تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای اجرای این پروژه در شورای مسکن استان شد.

نظر شما