شناسهٔ خبر: 68392877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت؛

۴۴۰ پروژه ارتباطی، عمرانی و خدماتی در استان کردستان افتتاح شد

با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان، ۴۴۰ پروژه به ارزش ۵۸۲ میلیارد تومان در حوزه ارتباطی، مخابراتی، حوزه برق و مسکن مددجویی روستایی به صورت وبینار در سطح استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، امشب _سه‌شنبه ششم شهریور_ در پنجمین روز از هفته دولت، مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی، ارتباطی، خدماتی در هفته دولت به صورت وبینار با حضور استاندار کردستان و مدیران شهری و استانی در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد که طی آن ۴۴۰ پروژه به ارزش ۵۸۲ میلیارد تومان در سطح استان در حوزه مخابرات، شرکت زیر ساخت، توزیع نیروی برق و مسکن مددجویی کمیته امداد به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آئین افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم رویکردهایی که در استان داشته‌ایم منطبق با دیدگاه‌های مقام معظم رهبری بوده است‌.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته اقدامات جهشی در بسیاری از حوزه‌ها در استان شروع و به سرانجام رسیده است، افزود: دستگاه‌های مختلف به ویژه ارتباطات، مخابرات، کمیته امداد و شرکت برق، کارنامه درخشانی در خدمت به مردم دارند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت، پیشرفت در محورهای استان کاملاً محسوس است و بالاتر از میانگین کشوری عملکرد داشته‌ایم، گفت: در حوزه مخابرات بیش از دو سه مقطع، پروژه‌های زیادی با اعتبارات قابل توجهی در کردستان افتتاح شده است.

بر اساس این گزارش؛ در دولت سیزدهم ۲۹۲ پروژه اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در استان آغاز و ۳۱۲ طرح با هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.

در حال حاضر از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۲۲۲ روستا (معادل ۹۳.۳ درصد روستاها) به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

به مناسبت هفته دولت، امروز، ۱۰ طرح ارتباطی شامل احداث و ارتقا سایت‌های تلفن همراه با ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان به بهره برداری می‌رسد که ۷۷ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

همچنین امروز به صورت همزمان ۲۴۴ طرح با ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های مختلف استان کردستان افتتاح شد، این پروژه‌ها شامل سایت‌های تلفن همراه، دیتا، تلفن ثابت و فیبرنوری است.

امروز همچنین ۱۰۰ واحد مسکن روستایی مددجویان کمیته امداد امام (ره) تحویل متقاضیان شد کما اینکه واحدهای تحویل داده شده شامل ۲۴ واحد در سنندج، در قروه ۱۶ واحد، دهگلان چهار واحد، سروآباد هفت واحد، کامیاران ۱۳ واحد، دیواندره ۲۰، بانه ۲، بیجار ۱۰ و مریوان چهار واحد است.

پرداخت حق بیمه اجتماعی ۱۰ هزار و ۳۰۰ مددجو، پرداخت ودیعه مسکن به ۲۲۰ مددجو به ارزش ۸۸۰ میلیارد ریال و خرید و ساخت ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی به ارزش هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان، از جمله اقدامات انجام شده در طول سه سال گذشته بوده است.

همچنین به مناسبت هفته دولت، ۱۹ طرح حوزه برق با اعتبار ۶۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد این پروژه‌ها بیشتر با هدف توسعه و احداث شبکه تأمین برق متقاضیان جدید و اصلاح و بهینه سازی شبکه افتتاح می‌شود.

در این جلسه ضمن رونمایی از سامانه صدور پروانه ساختمان روستایی، وضعیت کل استان در حوزه دسترسی به شبکه ملی ارتباطات اعلام و عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در تمامی حوزه‌ها تشریح شد.

نظر شما