شناسهٔ خبر: 68391774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

با پایان اربعین، اعزام زائران عمره در اولویت قرار گیرد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئولان این حوزه خواست با توجه به پایان عملیات اربعین، برنامه اعزام زائران عمره در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اعلام این مطلب ابراز امیداری کرد که با تدبیر «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت موانع موجود برطرف و سفر‌های عمره در زمان خود برگزار شود.

وی افزود: ما موظفیم با برنامه‌ریزی، امور را به گونه‌ای پیگیری کنیم تا به تدریج، زائرانِ در صف انتظار اعزام شوند و مشکل هواپیمایی با برنامه‌ریزی حل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه با هر روز تأخیر، هزار نفر از تعداد عمره‌گزارانی که می‌توانند در دوره عمره به عربستان اعزام شوند، کاهش خواهد یافت، از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ایران‌ایر خواست که در مورد هزینه بلیت و تعداد پروازها، آنچه را به نفع زائر است، اقدام کنند.

در این نشست، «غلامرضا رضایی» معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از سفر کارگروه مسکن به عربستان برای اجاره هتل‌ها در مدینه و مکه و تعاملات با شرکت‌های کشور میزبان برای آغاز سفر‌های عمره گزارش داد و اظهار داشت: پیگیری برای فراهم کردن مقدمات سفر‌های عمره ادامه دارد و همه تلاش می‌کنند که یک گام به جلو برداشته و با تعیین قیمت نهایی، تاریخ اعزام‌ها اعلام شود.

در ادامه این نشست، «ایمان شمسایی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج درباره پیگیری‌ها در خصوص تولید سامانه جامع عتبات گزارش داد و رئیس سازمان حج و زیارت هم به مشارکت بانک در تولید این سامانه با توجه به نیاز‌های سازمان اشاره کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم ضرورت استفاده از امکانات روز و نرم افزاری با قابلیت‌های فراتر از نیاز‌های امروز با درنظرگرفتن مسایل نظارتی را خاطرنشان ساخت.

این جلسه با گزارش «سعید کوزه‌گران» مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات در خصوص تازه‌ترین آمار سفر زائران اربعین ادامه یافت.

وی تعداد زائران ثبت نام شده در سامانه سماح را سه میلیون و ۵۷ هزار و ۸۱۸ نفر و آمار افرادی را که ثبت نام خود با پرداخت حق بیمه قطعی کردند، دو میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۰۵ نفر اعلام کرد.

مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات گفت: آمار جان‌باختگان موسم اربعین امسال ۷۸ نفر اعلام شده که ۱۳ نفرشان فاقد بیمه بودند.

وی اعلام کرد: بیش از ۵۱ درصد زائران بسته اول و بیش از ۴۴ درصد بسته سوم و کمتر از ۴ درصد هم بسته دوم شرکت بیمه را انتخاب کردند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما