شناسهٔ خبر: 68391475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی در منطقه حفاظت‌شده ماله‌گاله شیراز مهار شد

شیراز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شیراز از کنترل و مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده ماله گاله خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت منطقه ماله گاله متوجه آتش‌سوزی در کوه دلو این منطقه شدند و شعله‌های آتش در این منطقه مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه اسلاملو شامگاه سه‌شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: پس از اعلام آتش سوزی در این منطقه نیروهای عملیاتی محیط زیست به سرعت به محل اعزام شدند و با همکاری تیم میراث زاگرس کوهمره سرخی آتش را در کوتاه ترین زمان ممکن مهار کردند.

وی با قدردانی از نیروهای طبیعت دوست این منطقه افزود: آموزش و تجهیز جوامع محلی، احداث آتش بر و گشت و پایش مداوم و حضور به موقع از عوامل مهم مهار سریع آتش بود که باید به عنوان یک الگو مطرح شود.

وی به برخی از بی توجهی ها و عامل انسانی آتش سوزی اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی و سهو، گاهی هم قصد و عمد باعث می‌شود تا گیاهان و درختان مرتعی و جنگلی که علاوه بر زیبایی و نشاط بخشی به طبیعت، در ادامه اکوسیستم حیات موجودات زنده، جامعه بشری و گرمایش، سرمایش، فرسایش و پاکی هوای کره زمین نقش مهمی دارند، در شعله‌های آتش غفلت انسان‌ها به خاکستر تبدیل شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیراز یاد آور شد: بیشتر جنگل‌ها و مراتع لکه‌های وسیع سیاهی از بقایای گیاهان و درختان سوخته بر دامن خود دارند که همچون داغی بر دل طبیعت نشسته است، علوفه‌هایی که می‌توانست غذای دام‌ها شود و درختانی که با پاکسازی هوا از آلودگی‌ها و نگهداری رطوبت و تعادل دمای زمین، حیات را روی این سیاره خاکی تدوام بخشد.

نظر شما