شناسهٔ خبر: 68391045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زلنسکی: حمله به روسیه بخشی از طرح پایان دادن به جنگ است زلنسکی: حمله به روسیه بخشی از طرح پایان دادن به جنگ است

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که حمله نیرو‌های این کشور به منطقه «کورسک» در غرب روسیه «بخشی از طرح اوکراین برای پایان دادن به جنگ» بوده است.

صاحب‌خبر -

ولودیمیر زلنسکی ادعا می‌کند طرحی برای صلح با روسیه دارد و قرار است این طرح را پاییز امسال به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دو نامزد ریاست جمهوری این کشور (کامالا هریس و دونالد ترامپ) ارائه دهد.  

به گزارش رویترز، زلنسکی مدعی شد که یورش به منطقه «کورسک» بخشی از همین طرح بزرگ‌تر برای پایان دادن به جنگ است و اینکه اوکراین قصد الحاق دائمی کورسک را ندارد. او توضیح بیشتری درباره طرح خود نداد و تنها به این نکته اشاره کرد که کی‌یف می‌خواهد در مذاکرات احتمالی موضع قوی‌تری داشته باشد.  

زلنسکی گفت امیدوار است در ماه سپتامبر برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به آمریکا برود و اینکه در حال حاضر برای دیدار با بایدن آماده می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش‌تر گفته بود پس از حمله نیرو‌های اوکراینی به خاک روسیه دیگر گفتگو و مذاکره بی‌معنی بوده و نمی‌تواند مطرح شود. با این حال، نارندرا مودی، نخست وزیر هند که به تازگی به اوکراین سفر کرده، روز سه شنبه تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد و به او گفت که از حل زودهنگام و مسالمت آمیز مناقشه اوکراین حمایت می‌کند.

کارشناسان می‌گویند برای اینکه کی‌یف در مذاکرات صلح احتمالی بتواند موضع قوی‌تری داشته باشد، باید موفق شود سرزمین‌هایی که تا کنون تصاحب کرده است را تا آن زمان نگه دارد؛ امری که با توجه به کمبود نیروی انسانی ارتش اوکراین و درگیری همزمان آن در جبهه‌های داخلی تا اندازه‌ای بعید به نظر می‌رسد.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما