شناسهٔ خبر: 68390044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرستان تنگستان در مسیر تبدیل به قطب پرورش آبزیان است

بوشهر-ایرنا- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: شهرستان تنگستان با افتتاح طرح‌های جدید شیلاتی درهفته دولت مسیر تبدیل به یکی از قطب‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر است.

صاحب‌خبر -

عقیل امینی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های شیلاتی شهرستان تنگستان در هفته دولت در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شهرستان تنگستان در هفته دولت امسال ۲ سایت پرورش ماهی در قفس آماده بهره‌برداری کرده که مجموع ظرفیت آنها ۷۵۰ تن است.

وی بیان کرد: از مجموع سایت پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در شهرستان تنگستان نیز تاکنون ۲ هزار تن آن به بهره‌برداری رسیده و فاز یکهزار تنی آن نیز یازدهم شهریورماه با حضور رئیس قوه قضاییه آغاز می شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: عملیات اجرایی سایت تکثیر میگو با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه لارو میگو در شهرستان تنگستان از جمله طرح‌های شاخص این شهرستان در هفته دولت به شمار می رود.

امینی ادامه داد: تکثیر بچه ماهی یکی از چالش های بسیار بزرگ در زمینه پرورش ماهی در قفس بوده که سال گذشته عملیات اجرایی ۲ طرح آغاز شده و امسال نیز ۲ طرح دیگر عملیاتی می‎شود تا استان از این چالش عبور کند.

وی گفت: پرورش میگوی متراکم از جمله طرح‌های شاخص شیلاتی در شهرستان تنگستان با ظرفیت ۲۰۰ تن در سال است که اکنون در آستانه احداث قرار دارد.

بیشتر بخوانید

سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینه شیلات استان بوشهر

سه شناور صیادی متخلف در تور شیلات بوشهر گرفتار شدند

امینی افزود: مجموع این طرح‌های شیلاتی زمینه را برای اشتغال ۹۰ نفر از هم استانی‌ها فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: در بحث موافقت‌نامه‌های استانی نیز برای سه اسکله شیلاتی شهرستان تنگستان از جمله خورشهاب و چاه پهن عملیات اجرایی روشنایی آنها در دستور کار قرار دارد که این طرح‌ها در همین هفته به صیادان تحویل می‎شود.

نظر شما