شناسهٔ خبر: 68389629 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ اعلام شد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالرسول پورعباس اظهار داشت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند، توجه داشته باشند فقط می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.


سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام از روز سه شنبه ۱۳ شهریورماه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

بنابراین آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم نیز بودند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز دریافت و چاپ می‌کردند و زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور کارشناسی ارشد بعدازظهر امروز (جمعه ۴ اسفند) ساعت ۱۴:۳۰ بود. رشته‌های شناور هنگام نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شده بود.

بر اساس اخبار پیشین سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته نیز سال ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

روند نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و یکبار هم تا ۱۷ آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام نویسی کردند که از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۹۵ نفر (۵۳ درصد) زن و ۲۲۳ هزار و ۱ نفر (۴۷ درصد) مرد بودند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام ( آبان ۱۴۰۲)، توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

نظر شما