شناسهٔ خبر: 68389582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

تاکید رئیس سازمان ثبت اسناد بر آموزش و ترویج قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

هشتاد و پنجمین جلسه شورای هماهنگی امورحقوقی سازمان ثبت با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار و بر اجرای شیوه‌های مختلف اطلاع رسانی "قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول" تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن بابایی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت اطلاع رسانی به آحاد مردم در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: یکی از شیوه‌های مهم این امر برگزاری میز خدمت در سطح شهر بوده که  مساجد بهترین نقطه برای ترویج و اطلاع رسانی به مردم است. لذا از هر فرصتی برای ارتباط با مردم و رفع ابهام و شنیدن صدای مردم استفاده شود.

معاون رئیس قوه قضائیه در توصیه به مدیران و معاونین ثبتی، تصریح کرد: از معاونین و مدیران کل استان‌ها  و روسای واحد های ثبتی انتظار داریم تا در میان مردم باشند. در این خصوص لازم است که مدیران کل استانها طی جلسه ای با روسای واحد ثبتی آخرین وضعیت قانون الزام درآن استان را مورد بررسی قراردهند.

بابایی گفت: تشکیل یک تیم علمی قوی با همکاری معاونین اسناد و املاک سازمان و مدیر کل آموزش وپژوهش جهت رصد بحث آموزش‌ها، حضور درصداوسیما، شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با محافل علمی و دانشگاهی ضروری است. این فضاسازی فرهنگی از طرف همه مردم باید انجام شود درغیر این صورت چنانچه صرفا از زبان قوه قضائیه باشد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

در ادامه این جلسه محمد حسن پیرزاده مدیر کل امورمجلس قوه قضائیه نیز، گفت: امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های کلی ریاست محترم قوه قضائیه تعامل بیشتری با مجلس جدید انجام شود. ما مصمم هستیم که تفاهم نامه تعامل میان قوه مقننه و مجلس را بروزرسانی کرده و از حضور مدیران کل سازمان ثبت در استانها استفاده کنیم تا به صورت رسمی عضو کارگروه استانی باشند و تعامل بهتری ایجاد شود.

وی افزود: قانون الزام نهضت و فرهنگ جدیدی است که مردم بیاموزند تا از طریق رسمی کردن معاملات خود از اختلافات و بروز دعاوی قضایی جلوگیری شود. لذا استفاده از ظرفیت‌های کارگروه‌های استانی موجب می شود تا تریبون خوبی باشند که اطلاعات پیرامون قانون الزام را در اختیار سایرین قرار دهند.

نظر شما