شناسهٔ خبر: 68388699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تشریح زمینه های مختلف کاربردی نانومواد کربنی در زیست پزشکی

در مطالعه‌ای مشترک پژوهشگران بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به بررسی کاربردهای زیستی نانو مواد مبتنی بر کربن در پزشکی ترمیمی، انتقال دارو و درمان سرطان پرداختند. در مطالعه‌ای مشترک پژوهشگران بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به بررسی کاربردهای زیستی نانو مواد مبتنی بر کربن در پزشکی ترمیمی، انتقال دارو و درمان سرطان پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در مطالعه‌ای مشترک محققان بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی و پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی به بررسی کاربرد‌های زیستی نانو مواد مبتنی بر کربن در پزشکی ترمیمی، انتقال دارو و درمان سرطان پرداختند.

در این مطالعه مروری پیشرفت‌های جدید کاربرد تولیدات نانولوله‌های کربنی در درمان‌های بازسازی‌کننده اندام‌های مختلف از جمله کبد، سیستم عصبی، قلب، سیستم عروقی و مهندسی بافت استخوان طی ۱۰ سال اخیر مورد مقایسه و بررسی قرار گرفته‌اند. همچنین، استفاده از نانومواد کربنی برای انتقال دقیق دارو‌ها به محل اثر آنها نیز که یکی دیگر از حوزه‌های مورد علاقه محققان بوده و امید فراوانی برای استفاده گسترده از این مواد در علوم پزشکی ایجاد کرده است.

این ترکیبات، علاوه بر جنبه نوآورانه و غیرتهاجمی بودن مصارف آن در زیست‌پزشکی، از کارایی بالایی نیز برخوردار هستند که می‌تواند مشکل استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و سمی را در مقیاس نانو حل نماید.

در مقاله حاضر، به دانشمندان علاقه‌مند در این حوزه کمک خواهد کرد تا با مطالعه‌ی متمرکز بر موضوع، نقاط ضعف و قوت موجود در این شاخه از علم را دریافته و به بررسی‌های تخصصی در آن موارد اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما