شناسهٔ خبر: 68388502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکلات تهیه سیم کارت عراقی برای زائران ایرانی در اربعین به کمترین حد رسید

بغداد- ایرنا- رئیس هیات اعلام و اتصالات جمهوری عراق با اشاره به ارایه خدمات ارتباطی به زائران اربعین حسینی گفت: زائران ایرانی امسال بیشتر از خدمات رومینگ و تعامل اپراتورهای تلفن همراه دو کشور ایران و عراق بهره‌مند شدند و مشکلات تهیه و تنظیم سیم کارت عراقی برای زائران ایرانی به کمترین حد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی المؤید رئیس هیات اعلام و اتصالات جمهوری عراق با خبرنگاران خارجی شرکت‌کننده در کنگره عظیم اربعین حسینی در محل هتل المنصور بغداد دیدار کرد.

در این دیدار، رئیس هیات اعلام و اتصالات جمهوری عراق، گزارشی از خدمات رسانه‌ای و نیز خدمات ارتباطاتی و مخابراتی به زوار اربعین حسینی ارائه داد و افزود: راهپیمایی مقدس اربعین، تصویر جدیدی از عراق به جهان ارائه داده و کلیشه‌های قبلی درباره عراق را به کلی تغییر داده است.

علی المؤید گفت: در جنوب عراق فردی از یک طایفه، فردی را از طایفه دیگر به قتل می‌رساند، قاتل سال‌ها فراری بود و خانواده او نیز جرات درخواست عفو و بخشش را از پدر مقتول نداشتند اما بعد از سقوط صدام و برپایی مواکب و راهمپیمایی اربعین حسینی، روزی قاتل صورت خود را پوشاند و به موکبی رفت که پدر مقتول در حال پذیرایی از زائران بود. قاتل نیز از پدر مقتول آب و غذا گرفت و در همان حال، صورت خود را باز کرد و گفت آیا من را می‌شناسی؟ پدر مقتول به واسطه آنکه سال‌ها گذشته بود او را نشناخت در حالی که سال‌ها به دنبال او برای قصاص بود اما زمانی که پسر جوان خود را معرفی کرد ناگهان شوکه شد.

مشکلات تهیه سیم کارت عراقی برای زائران ایرانی در اربعین به کمترین حد رسید

وی افزود: پسر جوان به پدر داغدیده گفت به حق راهپیمایی اربعین و به برکت این نذر و این موکب حسینی من را ببخش، پدر داغدیده بسیار گریست و گفت جان من به فدای حضرت اباعبدالله، تو را به حسین (ع) بخشیدم و برو! این یک امر عجیب و بی‌سابقه در طوایف عراق است. مثلا شیخ و بزرگ قبیله و طایفه در عشایر عراق از جایگاه و منزلت بالای برخوردار است. همواره او را عزیز می‌دارند و در بهترین جای مجلس می‌نشانند و بهترین طعام و پذیرایی را به او می‌دهند اما در موسوم اربعین ما شاهدیم همین شیخ و بزرگ قبیله مانند خدمتکارها از زوار و کودکان و مستضعفان پذیرایی می‌کند و دست آنها را می‌بوسد. این از عجایب اربعین حسینی است.

رئیس هیات اعلام و اتصالات جمهوری عراق بیان کرد: این هیات که از نامش مشخص است از دو بخش رسانه و ارتباطات و مخابرات تشکیل شده است. در سال جاری تلاش ما این بود که در تمام مسیر پیاده‌روی اربعین، بهترین خدمات ارتباطی برای زائران فراهم شود. تا روز اربعین تعداد زائران حسینی به عدد ۲۱ میلیون نفر رسید و تمام تلاش ما این بود که خدمات ارتباطاتی به بهترین شکل صورت پذیرد که با یاری خدا این امر محقق شد.

علی المؤید گفت: زائران ایرانی امسال بیشتر از خدمات رومینگ و تعامل اپراتورهای تلفن همراه دو کشور ایران و عراق بهره‌مند شدند و مشکلات تهیه و تنظیم سیم کارت عراقی برای زائران ایرانی به کمترین حد رسید.

مشکلات تهیه سیم کارت عراقی برای زائران ایرانی در اربعین به کمترین حد رسید

همچنین در این دیدار، محمدعلی صنوبری مدیر موسسه مطالعات راهبردی و رسانه‌ای نگاه نو به عنوان نماینده از طرف فعالان رسانه‌ای جمهوری اسلامی اظهارداشت: راهپیمایی اربعین، تصویری آخرالزمانی از دوران پس از ظهور است. دورانی که در آن میلیون‌ها نفر در کنار هم زندگی می‌کنند و کمترین گناه، تخلف و معارضه بین آنها وجود دارد. دورانی که امنیت و ثبات برقرار است و یک زن تنها می‌تواند از بصره تا کربلا پیاده برود و هیچ نگرانی برای او در طول مسیر پیش نیاید و هیچ سخن ناراحت کننده‌ای هم نشنود.

صنوبری ضمن تشکر از هیات اعلام و اتصالات عراق به منظور ایجاد بستر مناسب برای انعکاس حقایق اربعین توسط خبرنگاران خارجی گفت: از ملت و دولت عراق بابت این پذیرایی عظیم تشکر می‌کنیم. مردم عراق اکرام و پذیرایی و محبت را در حق زوار ایرانی و همه زائران حسینی به واقع به کمال رساندند. آنچه ما از مردم و دولت عراق دیدیم، محبت، مودت و مواسات بوده است. به یاری خدا، دو ملت و دولت عراق و ایران، همواره شفیق و همراه و متحد یکدیگر باقی خواهند ماند.

نظر شما