شناسهٔ خبر: 68387425 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

40 هزار خانوار اردبیلی در فاز اول فیبرنوری تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

با حضور مهدی روحانی نژاد، معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ صیدی، مدیرعامل شرکت مبین نت؛ شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل و جمعی از مسئولین شهری، فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، با حضور مهدی روحانی نژاد، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ صیدی، مدیرعامل شرکت مبین نت؛ شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛ حمید فاضلی، مدیرکل سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیوئی منطقه آذر و جمعی از مسئولین شهری، فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل در محل موزه دفاع مقدس، افتتاح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در این آئین گفت: عملیات اجرای فیبرنوری در اردبیل از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا امروز بیش از ۱۲۰ کیلومتر حفاری و ۱۳۵ کیلومتر شوتینگ فیبر انجام گرفته است.

شهریار سرداری افزود: امروز به مناسبت هفته دولت، فاز نخست فیبر نوری شهر اردبیل برای ۴۰ هزار خانوار افتتاح شد.

وی ادامه داد: فیبر نوری شهر نیر به طور کامل اجرا شده و مشترکان در حال استفاده از آن هستند و از سرعت اینترنت اعلام رضایت کرده‌اند و در شهر اردبیل هم تلاش می‌کنیم تا آغاز فصل سرما فیبر نوری تکمیل شود.

سرداری گفت: در سایر شهرهای استان اردبیل طبق هماهنگی به عمل آمده، شهرداری‌ها قول داده‌اند قرادادهای خود را با شرکت ارائه دهنده اینترنت منعقد کنند تا با تکمیل فیبرنوری، استان اردبیل به منطقه سبز ارتباطی تبدیل شود.

وی اظهار کرد: متقاضیان جهت بهره برداری از این امکان جدید باید در سامانه مربوطه درخواست استفاده از فیبر نوری ثبت کنند.

نظر شما