شناسهٔ خبر: 68387360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی هفته دولت؛

۸۱۷ پروژه در استان تهران بهره برداری می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران از افتتاح و بهره برداری ۸۱۷ پروژه با ۳۱ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان اعتبار طی هفته دولت در این استان خبر داد و گفت: ۹۴ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری عصر سه‌شنبه ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در استان تهران به همت دولتمردان در، «دولت مردمی ایران قوی» با هماهنگی و تلاش همکاران در دستگاه‌های اجرایی استان، تعداد ۸۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در تشریح جزییات ۸۱۷ پروژه استان تهران افزود: از مجموع پروژه‌ها، ۱۴۰ پروژه متعلق به شهرستان تهران، ۷۶ پروژه متعلق به دماوند، ۶۲ پروژه متعلق به شهریار، ۶۰ پروژه متعلق به فیروزکوه، ۵۹ پروژه متعلق به بهارستان، ۵۳ پروژه متعلق به پیشوا، ۵۰ پروژه متعلق به اسلامشهر، ۴۶ پروژه متعلق به پردیس، ۴۳ پروژه متعلق به شمیرانات، ۴۰ پروژه متعلق به رباط کریم، ۴۰ پروژه متعلق به قرچک، ۳۷ پروژه متعلق به ورامین، ۳۲ پروژه متعلق به ملارد، ۳۲ پروژه متعلق به قدس، ۲۸ پروژه متعلق به ری و ۱۹ پروژه متعلق به پاکدشت است.

استاندار تهران با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعتبار هزینه این پروژه‌ها شده و برای سه هزار و ۵۸۹ نفر اشتغال زایی به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: اعتبارات آن از محل ملی، استانی، سفر، شهرداری، ارزش افزوده، اقتصادی (بخش خصوصی) و سایر منابع تامین و هزینه شده است.

فخاری ادامه داد: تعداد ۹۴ پروژه نیز با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته جاری که به نام هفته دولت است، کلنگ زنی خواهد شد که به ترتیب در تهران ۳۱ پروژه، دماوند هشت پروژه، فیروزکوه یک پروژه، بهارستان پنج پروژه، پیشوا هفت پروژه، اسلامشهر ۱۱ پروژه، پردیس پنج پروژه، رباط کریم پنج پروژه، قرچک هشت پروژه، ورامین ۲ و ری ۱۱ پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار تهران در تشریح جزییات بیشتر پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری هفته دولت سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: از تعداد کل پروژه‌ها سهم پروژه‌های عمرانی ۷۱۴ عدد با اعتباری بیش از ۱۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد و ۲۰۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سهم پروژه‌های اقتصادی ۱۰۳ مورد با اعتباری بیش از ۱۹ هزار ۴۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

فخاری در تشریح پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح و بهره برداری استان تهران طی هفته دولت سال ۱۴۰۳ گفت: از مجموع ۷۱۴ پروژه قابل افتتاح استان تهران، ۱۱۴ پروژه در شهرستان تهران، ۷۲ پروژه در دماوند، ۴۷ پروژه در شهریار، ۶۰ پروژه فیروزکوه، ۵۹ پروژه بهارستان، ۴۹ پروژه در پیشوا، ۵۰ پروژه در اسلامشهر، ۴۴ پروژه در پردیس، ۳۹ پروژه در شمیرانات، ۳۷ پروژه در رباط کریم، ۳۵ پروژه در قرچک، ۲۹ پروژه در ورامین، ۱۴ پروژه در ملارد، ۳۲ پروژه در قدس، ۲۲ پروژه در ری و ۱۱ پروژه در پاکدشت به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: شهرستان تهران با ۱۱۴ پروژه عمرانی و اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۸۳ میلیارد و ۲۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشترین پروژه عمرانی را برای افتتاح و بهره برداری در هفته دولت خواهد داشت.

استاندار تهران در ادامه به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح اقتصادی (سرمایه گذاری) استان تهران در هفته دولت پرداخت و افزود: در این راستا در شهرستان تهران، ۲۶ پروژه در دماوند چهار پروژه در شهریار ۱۵ پروژه، پیشوا چهار پروژه، پردیس ۲ پروژه، شمیرانات چهار پروژه، رباط کریم سه پروژه، قرچک پنج پروژه، ورامین هشت پروژه، ملارد ۱۸ پروژه، ری ۶ پروژه و در پاکدشت هشت پروژه و در مجموع ۱۰۳ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار و ۴۸ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما