شناسهٔ خبر: 68387282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هوای کدام استان‌های کشور خنک‌تر می‌شود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، وضعیت دمای هوای چند استان کشور را تا شنبه هفته آینده تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور مستقر خواهد بود، اظهار کرد: امروز پیشینه دمای هوا در اهواز ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود و طی روزهای آینده با کاهش دما از ۵۰ درجه سانتی‌گراد به ۴۳ درجه سانتی‌گراد طی روز شنبه هفته آینده می‌رسد.

وی افزود: امروز بیشینه دمای هوای اصفهان برابر با ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و فردا بیشینه این مرکز استان به ۴۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و پس از آن با کاهش دما، شاهد بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد طی روز شنبه هفته آینده در این مرکز استان خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت هوای تهران طی امروز صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای هوا در این مرکز استان طی روزهای آینده به ۳۷ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان تصریح کرد: طی امروز اردبیل با بیشینه دمای ۲۹ درجه و کمینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود که بیشینه دمای این مرکز استان نیز طی روزهای آینده با کاهش مواجه می‌شود و شنبه هفته آینده به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: وضعیت هوای مشهد نیز طی امروز صاف تا کمی ابری در بعد از ظهر افزایش باد در پاره‌ای نقاط گرد و خاک و افزایش ابر پیش بینی می‌شود و بیشینه دمای این مرکز استان طی امروز برابر با ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

نظر شما