شناسهٔ خبر: 68387217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پنجمین روز از هفته دولت انجام شد

افتتاح پروژه‌های عمرانی در نهاوند

فاطمه ظفری

هم‌زمان با هفته دولت چندین پروژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، آبرسانی به روستاها، گلخانه سبزی و صیفی و ... در شهرستان نهاوند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

امروز سه‌شنبه ۶ شهریور هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت با حضور نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان، چندین پروژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، آبرسانی به روستاها، گلخانه سبزی و صیفی‌ و روکش آسفالت در شهرستان نهاوند افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


افتتاح ۲۲هزار و ۱۶۷‌امین واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند

این پروژه‌ها شامل طرح بهسازی روستای گرک به نمایندگی از پنج روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و افتتاح ۲۲هزارو ۱۶۷‌امین واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند در روستای بشیرآباد بود. 
رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در این آیین گفت: شهرستان نهاوند در بخش مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و از ۲۳هزارو ۸۵۰ واحد روستایی شهرستان تاکنون ۲۲هزارو ۱۶۷واحد مقاوم‌سازی شده که معادل ۹۳ درصد واحدهای روستایی شهرستان است.
علی جلالوند اظهار کرد: این شهرستان به‌عنوان سومین شهر بزرگ استان همدان دارای ۱۸۶ روستا است که ۱۷ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۱۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.
وی تصریح کرد: نقشه طرح هادی برای ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه ‌شده و تنها یک روستا(قلعه بارودآب) به علت واقع‌ شدن در مجاورت مسیر جاده نهاوند به ملایر نیاز به جابه‌جایی دارد که شامل طرح هادی نمی‌شود.
جلالوند افزود: بر این اساس تاکنون طرح هادی ۷۵ روستا بازنگری شده و افق ۱۰ ساله ۹۴ روستا به اتمام رسیده و بار دیگر باید بازنگری شوند و برای تحقق این موضوع نیازمند تأمین اعتبار هستیم.
وی با بیان اینکه از ۱۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، تاکنون اجرای طرح هادی در ۱۳۸ روستا آغاز شده و در ۱۵ روستا بهسازی نیز به اتمام رسیده است، گفت: بهسازی ۴۷ روستا هم نیمه تکمیل است و ۳۱ روستا در انتظار بهسازی بنیاد مسکن هستند.

افتتاح بخشی از پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان نهاوند با مجموع اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال 

در ادامه پروژه‌های امروز، به نمایندگی از پروژه‌های آبرسانی شهرستان در روستای مهین‌آباد حفر یک حلقه چاه عمیق (توسط خیر) و اجرای خط برق و خط انتقال و تجهیز چاه با اعتبارات دولتی به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به نمایندگی از شش پروژه افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند در این آیین گفت: این پروژه‌ها شامل حفر یک حلقه چاه عمیق (توسط خیر)، خط انتقال و تجهیز چاه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در روستای چولک، حفر یک حلقه چاه عمیق (توسط خیر)، خط انتقال و تجهیز چاه در روستای طائمه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و حفر یک حلقه چاه عمیق، خط انتقال و تجهیز چاه در روستای شعبان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال است.
علی‌هاشم ده‌پهلوان افزود: حفر یک حلقه چاه عمیق، اجرای خط انتقال و تجهیز چاه در روستای توانه با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و احداث ایستگاه پمپاژ، تعویض شبکه آبرسانی، خط انتقال و ساخت مخزن در روستای راوند با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از دیگر این پروژه‌هاست که امروز به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح گلخانه سبزی و صیفی 

از دیگر پروژه‌های که امروز به مناسبت پنجمین روز از هفته دولت در شهرستان با حضور مسئولین به بهره‌برداری رسید شامل، گلخانه سبزی و صیفی (حسن زوراوند) در روستای عسگرآباد به مساحت ۵۲۰۰ متر با اعتبار ۹۸ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر و ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بود.


افتتاح پروژه راه دهفول به برزول با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال

همچنین پروژه راه دهفول به برزول به طول ۲/۵ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال، روکش آسفالت، تعریض، اجرای حفاظ میانی(نیوجرسی) و آسفالت میدانگاه ورودی به شهر برزول نیز آخرین پروژه‌ای بود که امروز در شهرستان با حضور مسئولین به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

نظر شما