شناسهٔ خبر: 68386563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۱۱۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران تا کشف موتورسیکلت قاچاق

زهرا عسگری

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ۱۱۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران، دستگیری سارقان، کشف موتور سیکلت قاچاق و... مشاهده می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۶ شهریورماه گفت: در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ، ۱۱۰ کیلوگرم حشیش کشف و یک نفر قاچاقچی دستگیر شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (پایگاه نهم) با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضایی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۱۰ کیلوگرم حشیش را کشف کردند.

حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، گفت: مقابله اثربخش با بلای خانمان سوز اعتیاد و مبارزه هدفمند با قاچاقچیان و سوداگران مرگ مستلزم همت همگانی و احساس مسئولیت جمعی است و تلفن ۱۱۰ پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان و سوداگران مرگ است.

دستگیری سارقین و کشف ۲۰ فقره سرقت در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور  در نقاط آلوده و جرم‌خیز در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.

حسینعلی شیروانی ادامه داد: ماموران انتظامی کوه‌چنار  در این طرح، با انجام اقدامات فنی و پلیسی، ۲ نفر سارق سابقه‌دار شناسایی و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه سارقین در تحقیقات و بازجویی های پلیسی به ۲۰ فقره انواع سرقت از جمله اماکن خصوصی، مزارع و باغ‌ها اعتراف کردند، گفت: در این خصوص پرونده تکمیل و متهمین تحویل مرجع قضایی شدند.

توقیف خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۸ سواری شوتی و کشف ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد و افزود: ماموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی از تردد خودروهای شوتی حامل کالای قاچاق در محورهای اصلی و فرعی منتهی به این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سیدمحمد یوسفی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و هماهنگی با مرجع قضایی به محورهای مذکور اعزام و خودروهای حامل کالای قاچاق را شناسایی و ۸ سواری شوتی را  متوقف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروهای مذکور ۲ هزار و ۷۸۴ عدد بطری نوشیدنی، ۶۵۶ عدد انواع کیف، ۲۸۶ عدد حوله، ۶۵۷ ثوب انواع پوشاک، ۱۲ حلقه لاستیک، ۱۱۲ دست لوازم آشپزخانه، ۱۰۰ عدد مژه مصنوعی و ۵ دستگاه پلی استیشن خارجی قاچاق را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص ۸ نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

یوسفی با تشکر از همکاری آگاهانه شهروندان با پلیس، یادآور شد: از مردم می‌خواهیم چنانچه اطلاعی از نگهداری وحمل کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو دارند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

استمرار اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از اجرای مستمر طرح ارتقا امنیت اجتماعی در آن شهرستان خبر داد و گفت: در آخرین طرح اجرا شده، ۲۴ نفر سارق و ۹ خرده فروش دستگیر شدند.

فرهاد آراوند اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور با هدف ارتقا امنیت اجتماعی، ماموران انتظامی، پاتوق خرده فروشان مواد مخدر و قانون گریزان را در محلات مختلف شهرستان شناسایی کردند.

وی از دستگیری ۹ نفر خرده فروش و کشف ۵۷۹ گرم انواع مواد افیونی آماده فروش خبر داد و ادامه داد: کشف ۴۷ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، احشام و داخل خودرو از ۳۴ نفر سارق از دیگر نتایج اجرای طرح بود.

این مقام انتظامی کشف ۲۰۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق از کامیون و ۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در منزل متروکه را از دیگر کشفیات این طرح عنوان کرد.

آراوند بیان کرد: گزارش به موقع و دقیق شهروندان از فعالیت‌های مجرمانه و تردد افراد مشکوک در محلات به شماره ۱۱۰ پلیس، گام مهم و موثری در برخورد با مجرمان، هنجارشکنان و سارقان است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از توقیف یک دستگاه وانت آریسان و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سید رحمان هاشمی بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق شامل صابون، باطری، آدامس، پودرهای قهوه، فندک و سایر لوازم فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

موتورسیکلت ۳ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی سی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۲۸ صدرا در اجرای طرح  مقابله با قاچاق کالا و ارز، با اقدامات فنی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در یک منزل مسکونی در شهرک گلستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.  

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت CBR۱۰۰۰ سی سی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز ارزش موتورسیکیلت قاچاق کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش  ماموران برای شناسایی مالک موتورسیکلت ادامه دارد.

شناسایی و توقیف خودروهای حادثه‌ساز

فرمانده انتظامی مرودشت از توقیف ۲ دستگاه خودرو پژو پارس به علت انجام تخلفات حادثه‌ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به رصدهای انجام شده در فضای مجازی، فیلم تخلف حادثه‌ساز خودروهای پژو پارس در تبلیغات صفحه اینستاگرامی توسط کارشناسان پلیس فتا مشاهده شد که در این فیلم بدون در نظر گرفتن تبعات انتشار محتوای مذکور، اقدام به بارگذاری و  تبلیغ تخلفات حادثه‌ساز رانندگی(سرعت، حرکات نمایشی و حرکات مارپیچ) کرده‌اند.

فرشید زینلی افزود: با توجه به اهمیت موضوع سریعا گزارش به پلیس راهور شهرستان ارسال و با اقدام به موقع پلیس راهور و حسب دستور مرجع قضایی، خودروهای مورد نظر توقیف و پست‌های اینستاگرامی در صفحه مذکور نیز توسط پلیس فتا حذف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: علاوه بر اعمال قانون برابر کد تخلفات راهنمایی و رانندگی، نمره منفی در سابقه گواهینامه رانندگان ثبت و برای سیر مراحل قانونی به مرجع  قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه هیجان کاذب جوانان در بعضی از موارد باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می‌شود، از شهروندان درخواست کرد هرگونه تخلف راهنمایی و رانندگی را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اعلام کنند.

وی تصریح کرد: طرح ویژه برخورد با رانندگان متخلف به صورت نامحسوس در حال اجرا است و و با متخلفان برخورد جدی خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما