شناسهٔ خبر: 68386437 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایشگاهی برای بوییدن رایحه نقاشی‌ها !

مهسا خان‌محمدی

یک نمایشگاه هنری در بریتانیا تجربه جدیدی را برای بازدیدگان فراهم کرده است. در این نمایشگاه تابلوهای نقاشی پیشارافائلی درحالی به نمایش گذاشته می‌شوند که بازدیدکنندگان همزمان می‌توانند رایحه مربوط به هر نقاشی را استشمام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، موسسه هنرهای زیبای باربر در دانشگاه بیرمنگام شاهکارهای هنری پیشا-رافائلی قصد دارد نمایشگاهی را برگزار کند که امکان تماشا و استشمام رایحه تابلوهای نقاشی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

«گاردین» نوشت، در این نمایشگاه که از یازدهم اکتبر برگزار می‌شود،‌ نقاشی «دختر نابینا»‌ (۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶) اثر «جان اورت میلی» که یک دختر نابینا را به همراه فردی دیگر در حال استراحت در نزدیکی چمن‌زاری زیر ابرهای تیره و رنگین‌کمان به تصویر می‌کشد،‌ با عطر چمن سبز و خاک خیس همراه خواهد شد تا فضای پس از باران روستاهای انگلستان را بازآفرینی کند.

نمایشگاهی برای بوییدن رایحه نقاشی‌ها ! «دختر نابینا»‌ (۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶) اثر «جان اورت میلی»

همچنین نقاشی «قدیس کلیسای شرقی» اثر «سایمون سلیمان»‌ که در آن مردی با هاله نور در حالی به تصویر کشیده شده است که ظرف عود در دست دارد به همراه رایحه‌های عود و چوب کهربا به نمایش گذاشته شده است.

این عطرها با فشار دادن دکمه‌ای روی یک پخش کننده مجاور، توسط هر یک از بازدیدکنندگان منتشر می‌شوند. کسانی که ترجیح می‌دهند فقط به تصاویر نگاه کنند می‌توانند رایحه‌ها را استشمام نکنند.

این نمایشگاه که «عطر و هنر پیشا رافائلی» نام دارد همچنین آثاری از «دانته گابریل روزتی» و «جان ویلیام واترهاوس» که از موسسات عمومی و مجموعه‌های خصوصی امانت گرفته شده‌اند را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما