شناسهٔ خبر: 68386298 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

جایزه‌ای برای حمایت از شرکت‌های پیشرو در بهره‌گیری از فناوری‌های تحول‌آفرین

صاحب‌خبر -

ستاد نانو با برگزاری اولین دوره‌ مسابقه‌ انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی در فناوری نانو، از شرکت‌های پیشرو در بهره‌گیری از فناوری‌های تحول‌آفرین حمایت می‌کند.

به گزارش سینا، اینترنت اشیاء، رایانش ابری، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی، رباتیک، پرینترهای چندبعدی و بلاک‌چین از مهم‌ترین فناوری‌های تحول‌آفرین هستند و این تحول یا انقلاب بدون شک مهم‌ترین و عمیق‌ترین تأثیر را بر زندگی انسان گذاشته و خواهد گذاشت. همان‌طور که پس از انقلاب صنعتی دوم هیچ صنعتی بدون برق و پس از انقلاب صنعتی سوم هیچ صنعتی بدون کامپیوتر قابل‌تصور نیست، در انقلاب صنعتی چهارم نیز هیچ سازمان یا صنعتی بدون بهره‌گیری از فناوری‌های حوزه هوشمندسازی و هوش مصنوعی قابل‌تصور نخواهد بود.

نظر به اهمیت موضوع ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو به‌منظور تشویق، ترغیب و حمایت از شرکت‌ها و فناوران نانویی برای آشنایی و پیاده‌سازی فناوری‌های تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم بالاخص فناوری هوش مصنوعی در شرکت‌ها، جایزه‌ای را با عنوان NANO ۴.۰ طراحی کرده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌شود.

با انتشار فراخوانی از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های نانویی دعوت به عمل شد تا طرح‌های خود را ارسال کنند. “محور ۱: به‌کارگیری یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در تجهیزات نانو”، “محور ۲: بهره‌گیری از فناوری‌های انقلاب صنعتی ۴٫۰ در فرآیندهای اصلی و تولیدی”، “محور ۳: بهره‌گیری از فناوری‌های انقلاب صنعتی ۴٫۰ در فرآیندهای پشتیبانی کسب‌وکار” و “محور ۴: پژوهشگر برتر در حوزه کاربرد هوش مصنوعی در نانو” از جمله محورهای اولین فراخوان جایزه تعیین شده است.

حمایت‌های مورد نظر برای این مسابقه به این شرح است:

محور ۱: تسهیلات نقدی تا سقف ۲ میلیارد تومان

محور ۲: تسهیلات نقدی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان یا گرنت به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان

محور ۳: تسهیلات نقدی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان یا گرنت به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان

محور ۴: حمایت نقدی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان

تخصیص حمایت‌ها بر اساس نتایج داوری و پس از تایید توسط ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو اختصاص می‌یابد.

ثبت نام و ارسال مستندات از سوی تیم‌ها تا ۱۰ آبان ۱۴۰۳ تعیین شده و طرح‌های ارسالی در مرحل غربالگری، داوران طرح‌ها را بر اساس معیارهای تعیین شده داوری و ارزیابی می‌کنند و طرح‌های منتخب راه یافته به مرحله بعد را تا پایان آبان ماه معرفی خواهند کرد.

به نقل از ستاد نانو، در مرحله داوری تخصصی که تا پایان آذرماه ادامه دارد، داوران با برگزاری جلسه و بازدید از اقدامات به عمل آمده توسط تیم‌های راه یافته به این مرحله، داوری تخصصی و فنی را تکمیل خواهند کرد و پس از جمع‌بندی بررسی‌های انجام شده در نهایت طرح‌های برتر در هرکدام از چهار محور مسابقه انتخاب خواهند شد و در مرحله نهایی به تیم‌های برتر، مبلغی اعطا خواهد شد و در دی ماه ۱۴۰۳ طی مراسمی معرفی می‌شوند و روند اعطای حمایت‌های مسابقه آغاز خواهد شد.

Tags: انقلاب صنعتی چهارم, اینترنت اشیا, اینترنت اشیاء, توسعه فناوری نانو, ربات, رباتیک, ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو, ستاد نانو, ستاد ویژه توسعه فناوری نانو, فناوری نانو, نانو, نخبگان, هوش مصنوعی, هوشمندسازی
کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما