شناسهٔ خبر: 68386054 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شرکت سحرچین سلامت، از محصولات تازه خود با برند باریستا رونمایی کرد

در حاشیه اولین روز از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته تهران ۱۴۰۳، شرکت سحرچین سلامت از برند و محصولات جدیدی رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

در حاشیه اولین روز از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته تهران ۱۴۰۳، شرکت سحرچین سلامت از برند و محصولات جدیدی رونمایی کرد.

شرکت سحرچین سلامت که کار خود را با واردات نوشابه انرژی‌زا از آلمان آغاز کرده است و در سال‌های اخیر با نوشابه‌های انرژی‌زای تولیدی‌اش با برند TNT شناخته می‌شود، در اولین روز از نمایشگاه نوشیدنی‌ها در سال ۱۴۰۳ از برند باریستا که خط تولید قهوه‌ در شرکت سحرچین سلامت است، رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از برند باریستا در غرفه شرکت سحرچین سلامت، اسماعیل شاه‌طهماسبی، مدیرعامل این شرکت تاریخچه مختصری از این شرکت را ارائه کرد. شاه‌طهماسبی گفت که آن‌ها کارشان را با واردات یک نوشیدنی انرژی‌زا شروع کردند و پس از آن تصمیم گرفتند خودشان این محصول را در کشور تولید کنند. شاه‌طهماسبی خاطرنشان کرد که تحولات فرهنگی و اجتماعی در خصوص نوشیدنی‌های انرژی‌زا سبب شده تا امروز برندهای مطرح ایرانی در این زمینه شکل بگیرند. او گفت که حجم بازار و حجم فروش این محصولات در سال‌های اخیر افزایش یافته و سحرچین سلامت تلاش می‌کند با برند تی‌ان‌تی، نوشابه انرژی‌زای سالم را برای مشتریان این برند تولید کند.

مدیرعامل شرکت سحرچین سلامت در ادامه دلیل راه‌اندازی محصول جدید این شرکت با نام تجاری باریستا را افزایش استفاده از قهوه عنوان کرد. به گفته شاه‌طهماسبی، با توجه به آمار، مصرف قهوه به‌ویژه قهوه‌فوری تا سال ۲۰۳۰ رشد ۱۱ درصدی را خواهد داشت. او گفت: «استفاده از محصول قهوه در سراسر جهان رو به افزایش است و به دلیل تحولات فرهنگی و اجتماعی در کشور، میزان قهوه مصرفی مردم ایران افزایش چشمگیری داشته است. ما مدت‌هاست به دنبال تولید محصول قهوه فوری هستیم و یک مسیر طولانی و تخصصی‌ را در این زمینه طی کرده‌ایم تا بالاخره توانستیم محصول تازه‌مان را تولید کنیم.»

شرکت سحرچین سلامت، از محصولات تازه خود با برند باریستا رونمایی کرد

مدیرعامل شرکت سحرچین سلامت، با اشاره به دسته‌بندی‌های مختلفی که قهوه‌های فوری در جهان دارند گفت: «ما تلاش کردیم در واحد تحقیق و توسعه‌مان، انواع قهوه را مورد بررسی قرار دهیم. در این راستا، به سه محصول قهوه فوری تلخ اسپرسو، کاپوچینو و قهوه‌ی میکس شده رسیدیم.»

شاه‌طهماسبی افزود: «بازار پر از برندهای قهوه است و ما می‌خواستیم یکی از بهترین تجربیات نوشیدن قهوه را برای مشتریانمان فراهم کنیم. برای همین حدود دو سال زمان صرف کردیم و هم در طراحی برند و بسته‌بندی محصولات و هم در تولید قهوه‌های فوری از متخصصان کمک گرفتیم.»

به گفته شاه‌طهماسبی، مشورت با ۱۴ طراح در طول یک سال و نیم، همراهی با متخصصان حوزه قهوه و بهره‌گیری از نیروی انسانی خبره سبب راه‌اندازی برند باریستا شده است. مدیرعامل شرکت سحرچین سلامت، درباره چشم‌انداز برند باریستا که خط تولید قهوه این شرکت است گفت:‌ «می‌خواهیم یکی از ۵ برند مطرح قهوه فوری در جهان شویم.»

در ادامه مراسم رونمایی از برند باریستا، حسن سیرانی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت سحرچین سلامت، به موضوع تفاوت نسل‌ها و ذائقه‌های متفاوت نسل‌های جدید اشاره کرد. سیرانی گفت: «در گذشته مردم با انیمه، کی‌پاپ و فناوری‌های نوین سروکار نداشتند اما الان شاهد تفاوت‌های فرهنگی در نسل‌های جدید هستیم. نسل‌هایی که به جای چای، در پذیرایی‌هایشان از قهوه استفاده می‌کنند و فرهنگ به‌خصوص خود را دارند. این نسل نسبت به نسل‌های پیش از خود پیش‌روست و چابکی این نسل باعث توسعه فرهنگ کارآفرینی شده است.»

سیرانی، نسل کارآفرینان را در دهه‌های قبل با کارآفرینان نسل زدی مقایسه کرد و مخاطب هدف باریستا را این نسل خواند.

شرکت سحرچین سلامت، از محصولات تازه خود با برند باریستا رونمایی کرد

حسام ربیعی، رئیس انجمن قهوه ایران یکی دیگر از سخنرانان رویداد رونمایی از برند باریستا بود. ربیعی گفت: «به دلیل ممنوعیت‌های‌ ورود قهوه، برندهای ایرانی بسیاری در این زمینه مشغول به کار شده‌اند و من از نزدیک شاهد ظهور برند باریستا بوده‌ام. برندی که فرآیند تحقیق و توسعه‌ تا تولدش حدود ۲ سال طول کشیده و قصد دارد در بازار رقابتی قهوه، نقش موثری را داشته باشد.» رئیس انجمن قهوه ایران، افزایش ۶ برابری مصرف قهوه در کشور را عامل رقابت در بازار این محصول دانست و نسبت به توسعه محصولات داخلی قهوه اظهار امیدواری کرد.

در ادامه، محمدجواد نیکبخت، مدیرعامل استارتاپ انرژیم درباره اهمیت کارآفرینی در کشور و استارتاپ خودش صحبت کرد. علیرضا یونچی، فعال اقتصادی نیز به توسعه اکوسیستم کارآفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: «امیدوارم باریستا هم مانند استارباکس، قهوه‌های متنوعی را ارائه کند.»

شرکت سحرچین سلامت، از محصولات تازه خود با برند باریستا رونمایی کرد شرکت سحرچین سلامت، از محصولات تازه خود با برند باریستا رونمایی کرد

نظر شما