شناسهٔ خبر: 68386032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسکله‌ شناور و آبگیر از سطح سد شیرین دره بجنورد در هفته دولت آماده افتتاح است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افتتاح پروژه اسکله و آبگیر سطحی سد شیرین دره را از مهمترین پروژه‌های مدیریت تامین آب شرب مرکز استان و آماده افتتاح در هفته دولت خواند. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افتتاح پروژه اسکله و آبگیر سطحی سد شیرین دره را از مهمترین پروژه‌های مدیریت تامین آب شرب مرکز استان و آماده افتتاح در هفته دولت خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، مهرماه سال ۱۴۰۲ ورود سیلاب به سد شیرین دره و گل آلود شدن آب سد، بهره برداری از این سد برای تامین آب شرب بجنورد را با اختلال مواجه ساخت و استاندار خراسان شمالی دستور چاره اندیشی و فیلتراسیون اولیه در محل سد را پس از انجام کارشناسی صادر کرد و امروز در کمتر از یک سال اسکله‌ی شناور و سیستم برداشت آب از سطح، آماده‌ی افتتاح است. 

سید عقیل مرتضوی گفت: پروژه اسکله و آبگیر سطحی سد شیرین دره یکی از مهمترین پروژه‌های مدیریت تامین آب شرب مرکز استان است که به یاری خدا در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی هدف از اجرای این پروژه را تامین پایدار آب شرب باکیفیت شهر بجنورد در مواقع ورود سیلاب به مخزن سد شیرین دره ذکر و تصریح کرد: برای این پروژه در مجموع ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی پروژه ساماندهی مسیل کال پسته در محدوده جوادیه بجنورد با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان را یکی دیگر از پروژه‌های این شرکت ذکر کرد که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مهندس مرتضوی هدف از این پروژه را ایمن سازی عبور سیلاب‌ها و روان آب مسیل‌های ورودی به شهر بجنورد در مواقع بارندگی شدید اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: استخر ذخیره امانلی با اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان و ساماندهی رودخانه در محدوده روستای قلعه‌جق با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های آماده شده برای بهره برداری در هفته دولت هستند.

انتهای پیام

نظر شما