شناسهٔ خبر: 68385455 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

هفته اول بوندسلیگا: پوشکاش زنده شد!

فصل ۲۵-۲۰۲۴ بوندسلیگا رسماً از جمعه شب آغاز شد و دیدار افتتاحیه، یک بازی دیدنی و بسیار جذابی از آب درآمد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اولین بازی فصل میان دو تیم بورسیا مونشن گلادباخ و قهرمان بدون باخت فصل گذشته؛ بایرن لورکوزن برگزار شد. ماحصل این بازی زیبا سه گل برای لورکوزن و دو گل سهم مونشن گلادباخ بود. گل اول توسط گرانيت ژاکا به ثمر رسید و از قضا بازیکن تاثیرگذار تیم ژابی آلونسو بابت زدن این گل برابر تیم سابق خود خوشحالی نکرد.

نکته قابل توجه اولین گل افتتاحیه بوندسلیگا در فصل جاری اینجا بود که گل ژاکا، تنها یک گل ساده و معمولی نبود. قصه این گل از توپ‌ربایی و قطع ارتباط توسط فریمپونگ آغاز می‌شود. او پا به توپ با سرعتی بالا به سمت دروازه گلادباخی‌ها حرکت می‌کند. توپ را به درون محوطه ارسال می‌کند اما مدافعان گلادباخ اجازه رد شدن توپ را نمی‌دهند و آن را دفع می‌کنند.

درنهايت توپ برگشتی به گرانيت ژاکا می‌رسد و هافبک سوئیسی لورکوزن بدون هیچ معطلی و مکثی، با پای تخصصی خود توپ را به سمت راست دروازه گلر مونشن گلادباخ یعنی یوناس اوملین روانه می‌کند. در آخر توپ و تور به شیک‌ترین وجه ممکن همدیگر را به آغوش می‌کشند.

این گل به قدری زیبا، چشم نواز و استثنایی بود که شاید بتوان از همین حالا جایزه پوشکاش را برای آن کنار گذاشت. اگر گل ژاکا بهترین گل فصل لقب نگیرد، بی‌شک در میان پنج گل برتر و خاص این فصل بوندسلیگا قرار خواهد گرفت.

این والی و راکت کم‌نظیر از سوی ژاکا دقیقا از پشت قوس محوطه مونشن گلادباخ، سه کنج دروازه سفید‌پوشان را مورد هدف قرار داد. البته که ژاکا در فصل گذشته هم گل‌هایی به این سبک و سیاق زده و گاهی حريفان را با گل‌های حيرت‌انگیز خود، شگفت‌زده کرده است.

ژاکا به طور معمول جزو بازیکنانی است که در طول فصل پایشان کمتر به گلزنی باز می‌شود اما همان تعداد گل‌های اندک، بسیار ویژه و دیدنی است و مخاطبان فوتبال بارها و بارها از تماشای آن سیر نمی‌شوند.

2071850

هرچند که ناگفته نماند گرانيت ژاکا در خط میانی از مهارت‌های بسیار خوبی برخوردار است و مهره کلیدی در وسط زمین برای بایرن لورکوزن محسوب می‌شود. یکی از همان مهارت‌ها، استعداد فوق‌العاده او در امر شوت‌زنی از راه دور است. کاری که او در زمان بازی برای آرسنال هم برخی اوقات مقابل رقبا انجام می‌داد.

بعد از این گل چیزی نمانده بود ادموند تاپسوبا همانند ژاکا یک گل شاهکار دیگر به ثمر برساند که شانس با او یار نبود و توپ درنهایت به تیرک دروازه اصابت کرد.

این موارد نشان می‌دهد که ژابی آلونسو به خوبی راه و روش شوت زدن از فاصله‌ای دور را به بازیکنان خود آموخته و تجربه خاص او در کار با مربیانی مثل پپ گواردیولا، کارلو آنجلوتی، ژوزه مورینیو و رافا بنیتز سبب شده تا این امکان و آزادی عمل به راحتی در اختیار شاگردانش قرار بگیرد.

آلونسو در زمان بازیگری، شوت‌زن قهاری از راه دور به حساب می‌آمد و حال، آموزه‌های خود را به درست‌ترین شکل ممکن به پسران لورکوزن منتقل کرده و چه چیزی بهتر از این تجارب برای بازیکنان تیمی که موفق شدند اولین قهرمانی بدون باخت تاریخ بوندسلیگا را به ارمغان بیاورند!

معین احمدوند

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما