شناسهٔ خبر: 68384964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری مسابقات علمی و عملی سربازان ماهر

ندا خسرو شاهی

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز دومین مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه ماهر با همکاری قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح و جمعیت هلال احمر از برگزاری مسابقات علمی و عملی انتخاب سربازان ماهر از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات برگزاری دومین مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه ماهر گفت: این دومین دوره از مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است که با شعار «سربازان ماهر، پنجه‌های کارآمد و اشتغال مؤثر» در چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری برگزار می‌شود. مرحله ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی این رویداد مهارتی در تاریخ ۱۶ تیرماه صورت گرفته و از ۲۰ مرداد تا ۲۵ مرداد ماه نیز مرحله شهرستانی این رقابت‌ها برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ۳ سرباز ماهر برتر از هر رشته به تفکیک از قرارگاه های استانی به سازمان معرفی می‌شوند و مسابقات علمی و عملی برای انتخاب سربازان ماهر در هر رشته در این مرحله از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری آزمون عملی این دوره از مسابقات در تاریخ ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: مرحله سازمانی بعد از برگزاری اردو و مراسم افتتاحیه از ۲۱ تا ۲۵ مهرماه برگزار می‌شود که منتخبین مرحله سازمانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

به گفته عظیمی، خدمت وظیفه عمومی، هدفمندسازی مهارت آموزی، اشتغال مؤثر کارکنان وظیفه و توانمندسازی و تعالی آنها از جمله محورهای برگزاری این دوره از مسابقات است.

وی افزود: نفرات برتر در مرحله سازمانی بعد از طی اردوی آماده‌سازی در محل‌های انتخابی سازمان نیروهای مسلح به مرحله کشوری راه یافته و در آبان ماه امسال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درباره رشته‌های تعریف شده در مسابقات نیز گفت: در این دوره ۱۷ رشته اعم از برنامه‌ریزی توسعه وب، سرویس کار خودرو، برنامه‌نویسی معماری، آرایشگری مردانه، آشپزی سنتی و تعمیرات پکیج پیش‌بینی شده است.

به گفته معاون وزیر کار مرحله کشوری این رویداد مهارتی با حضور ۲۲۰ نفر از سربازان ماهر منتخب از مرحله سازمانی آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما