شناسهٔ خبر: 68383236 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سنگ‌اندازی برای حضور مربی خارجی در تیم ملی والیبال

معصومه مومی‌وند

در حالی که فدراسیون والیبال ایران به نهایی کردن یک مربی خارجی برای هدایت تیم ملی والیبال نزدیک شده است برخی به دنبال جریان‌سازی برای انتخاب گزینه ایرانی برای نیمکت تیم ملی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران بارها اعلام کرده است که تکلیف سرمربی تیم ملی را تا ۱۵ شهریور ماه مشخص می‌کند و گزینه رسمی و نهایی هدایت تیم ملی را اعلام خواهد کرد. در این راستا رایزنی با گزینه‌های مختلف خارجی هم در دستور کار فدراسیون قرار دارد.

در این میان فدراسیون به برخی از گزینه‌ها بیشتر نزدیک شده و رایزنی‌های خوبی هم انجام داده است تا در زمان موعد گزینه نهایی را اعلام کند. خاویر وبر، رنان دال زوتو، روبرتو پتاتزا و مندز چهار گزینه اصلی فدراسیون والیبال هستند که به احتمال زیاد از بین آنها یک نفر انتخاب خواهد شد. البته مندز از بین گزینه‌ها خارج شده است چرا که این مربی رقم بالایی را درخواست کرده و تا اردیبهشت ماه نمی‌تواند به ایران بیاید که فدراسیون با آن موافق نیست. در طرف مقابل اما محتمل‌ترین گزینه خاویر وبر است.

در این میان اما برخی در حال جریان‌سازی برای نشاندن سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی والیبال هستند. این در حالی است که فعلا اقبال عمومی از سرمربی ایرانی وجود ندارد. از طرف دیگر تیم ملی شرایط حساسی دارد و در صورتی که در لیگ ملت‌های ۲۰۲۵ عملکرد خوبی نداشته باشد از لیگ ملت‌ها نیز سقوط خواهد کرد و والیبال ایران دوباره به روزهایی برمی‌گردد که باید برای رسیدن به لیگ ملت‌ها تلاش کند.

میلاد تقوی بارها اعلام کرده به دنبال انتخاب یکی از مربیان سطح بالای والیبال است اما جریان‌سازی‌های روزهای اخیر در والیبال فضای خوبی را ایجاد نکرده است. البته مربیان ایرانی می‌توانند عضو کادر فنی باشند و با دانش خود به تیم ملی کمک کنند. مربیانی که سال‌ها برای والیبال این کشور زحمت کشیده‌اند قطعا باید در کادر فنی حضور داشته باشند اما اکنون تیم ملی در برهه حساسی به سر می‌برد و سرمربیگری گزینه ایرانی ریسک بزرگی هم برای مربی ایرانی و هم برای تیم ملی است.

انتهای پیام

نظر شما