شناسهٔ خبر: 68381925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

روزانه ۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی جان می‌سپارند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی از جان سپردن روزانه سه نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان خبر داد و گفت: بیشترین سهم تصادفات درون شهری استان مربوط به موتورسواران به میزان ۳۲ درصد و عابر پیاده ۲۹ درصد بوده است و راننده و سرنشین نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، فریدون قنبرزاده صبح امروز _سه‌شنبه ششم شهریور_ در نشست با رئیس پلیس راه استان، اظهار کرد: روزانه یک نفر به طور متوسط در معابر درون شهری این استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: بیشترین سهم تصادفات درون شهری استان مربوط به موتورسواران به میزان ۳۲ درصد و عابر پیاده ۲۹ درصد بوده و راننده و سرنشین نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی ادامه داد: علت اصلی تصادفات درون شهری استان توجه نکردن به جلو و تجاوز از سرعت مطمئنه است.

در ادامه حبیب آبراهه، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز از فوت حداقل دو نفر روزانه در معابر بیرون از شهر و جاده‌ای استان خبر داد و تاکید کرد: بیشترین علت تصادفات رانندگی در معابر بیرون از شهر استان خستگی و خواب آلودگی به میزان ۳۴ درصد بوده و تجاوز از سرعت مطمئنه و سبقت غیر مجاز نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به توصیه‌های پلیسی برای برون رفت از وضعیت نگران کننده حوادث رانندگی استان، تصریح کرد: رانندگان باید قبل از حرکت خودرو، کمربند ایمنی خود را ببندند زیرا تأثیر استفاده از کمربند بر کاهش صدمات کاملاً واضح است.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با بیان اینکه موتورسواران باید در درون شهر از کلاه ایمنی استفاده کنند، گفت: باید از سرعت و سبقت غیرمجاز که باعث کاهش عکس العمل راننده و تشدید صدمات در حوادث می‌شود، پرهیز کرد.

نظر شما