شناسهٔ خبر: 68381334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بی اعتمادی جامعه صهیونیستی به آمارهای ارتش اسرائیل

عملیات نظامی اخیر حزب‌الله که در بامداد یکشنبه رقم خورد و عملیات اربعین نام گرفت، اقدامی آزمایشی و البته پررمزوراز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، سیدهادی سیدافقهی؛ کارشناس منطقه در روزنامه همشهری نوشت، پس از چند اقدام جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی در جنوب لبنان و منطقه ضاحیه که منجر به شهادت سردار نامدار حزب‌الله فواد شکر شد و همچنین ترور اسماعیل هنیه در تهران، فضای منطقه به‌شدت متشنج شده است.

از آن‌سو نیروهای یمنی هم در پی خونخواهی شهدای بندر حدیده هستند و مقاومت اسلامی حشدالشعبی هم خواهان انتقام از آمریکا برای تعرض به یکی از پایگاه‌های نظامی خود است. در این بین عملیات نظامی اخیر حزب‌الله که در بامداد یکشنبه رقم خورد و عملیات اربعین نام گرفت، اقدامی آزمایشی و البته پررمزوراز است.

اول آنکه رژیم‌صهیونیستی ادعا کرده با یک اقدام پیش‌دستانه ۱۰۰جنگنده را بر فراز سرزمین‌های اشغالی و خاک لبنان به پرواز درآورده و موفق شده که هزار هدف را مورد اصابت قرار دهد. البته این یک دروغ گزاف است؛ چراکه دراصل باید ادعای صهیونیست‌ها را در جهت افزایش روحیه شهرک‌نشین‌های آواره و نیروهای نظامی آنها بدانیم.

با بالاگرفتن درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل و موشک‌باران مناطقی از سرزمین‌های اشغالی، شهرک‌نشینان صهیونیستی به سمت تخلیه شهرها و مناطق مسکونی رفته‌اند و این موضوع موجب شده که برای نتانیاهو و سران صهیونیستی بار روانی، تبلیغاتی و اقتصادی قابل توجهی به‌وجود آید.
اسرائیل قصد داشت با بیان این موضوع بگوید که وضعیت را سامان بخشیده و به حزب‌الله ضربه وارد کرده تا آوارگان صهیونیستی به خانه و کاشانه خود برگردند که در جواب با نقد و البته تمسخر شهرک‌نشینان مواجه شد و آنان اعتراض کردند که درصورتی‌که خانه، مزارع و پایگاه‌های رصدی و امنیتی آنان تخریب شده است، چرا باید به مکان قبلی خود بازگردند؟

اما در پاسخ به ادعاهای دروغین رژیم‌صهیونیستی مبنی بر بازدارندگی نسبت به اقدامات حزب‌الله، عملیات اربعین خط بطلانی بر این شایعه بود. اگر اسرائیلی‌ها ادعای هدف قراردادن ۱۰۰۰نقطه را داشتند، چگونه حزب‌الله توانسته است ۳۴۰موشک را روانه سرزمین‌های اشغالی کند؟ حقیقت آن است که نیروهای مقاومت لبنان از فاصله‌ ۱۱۰۰کیلومتری توانستند ده‌ها نقطه حساس امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را طی عملیات پهپادی با موفقیت هدف قرار دهند. این ضربه به حدی سنگین بود که تا اینجای کار کسی جرأت نکرده از کم‌وکیف آن سخن بگوید. حتی سران صهیونیستی تهدید کرده‌اند که مبادا کسی عکس و فیلمی از نتایج عملیات منتشر کند یا در مصاحبه و مقاله‌ای درباره آن چیزی بگوید.

پس از موفقیت‌آمیزبودن عملیات حزب‌الله فشار سنگینی از لحاظ روانی روی صهیونیست‌ها قرار دارد؛ به‌طوری‌که حتی از لحاظ خبری و رسانه‌ای حرف‌های طرف مقابل و آمار و ارقامی را که حزب‌الله اعلام می‌کند بیشتر مورد پذیرش قرار می‌دهند. این موضوع ازآن‌رو اهمیت دارد که با عدم‌اعتماد به سران صهیونیستی توسط خود شهرک‌نشینان، نیروهای مسلحی که روزی در جامعه صهیونیستی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند، امروزه این چنین بی‌اعتمادی به آنها رواج پیدا کرده است.

نظر شما