شناسهٔ خبر: 68381077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی خبرداد

کشف کالای قاچاق در مرزهای شمال‌غرب

المیرا عسگری زاده

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در نوار مرزی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید  اقدامات کنترلی در مرز، طی چند عملیات دقیق توانستند مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق را کشف کنند.

وی افزود: طی این عملیات ها مرزبانان توانستند، مقدار ۴ کیلوگرم نقره، ۷۰۰ قلم کالای پزشکی، ۶۰ کیلوگرم میوه درخت دراکون، ۶۱۲ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار،  یک هزار و۴۸۰ بسته تنباکو، ۶۸ ثوب البسه، ۶ عدد سمعک گوش، ۷ عدد قطعات خودرو، ۸ قطعه لوازم یدکی موتور سیکلت، ۴۱ دستگاه اسباب بازی هلی شات و چند قلم کالای قاچاق دیگر را کشف و ضبط کنند.

فرمانده مرزبانی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این کشفیات را ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، خاطرنشان کرد: در این عملیات ها یک نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار احمدی علت اصلی ارتکاب به این گونه جرایم را انگیزه مالی و سودجویی دانست و خاطر نشان کرد: افزایش ثبات امنیت اقتصادی و برخورد با سودجویان در برنامه مرزبانی با جدیت دنبال می شود که این امر در افزایش امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش موثری دارد.

انتهای پیام

نظر شما