شناسهٔ خبر: 68380932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور ۳۴ کشور در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا

دانش‌آموزانی ایرانی با کسب ۸ مدال در مسابقات جهانی آمریکا درخشیدند

تهران- ایرنا- سرپرست تیم‌های علمی دانش آموزان ایرانی اعلام کرد: دانش آموزان ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا موفق به کسب هشت مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دبیرخانه جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهدی رشیدی جهان روز سه شنبه با اشاره به حضور۱۷ دانش آموز مخترع ایرانی در قالب هشت تیم به صورت غیرحضوری در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ اظهار داشت: مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه ویرجینیا ۳۱ مرداد تا سوم شهریور به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد.

وی گفت: مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ با حمایت سازمان های بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان و همچنین شرکت های گوگل و مایکروسافت به مدت چهار روز برگزار شد که با موفقیت و کسب هشت مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳نقره و ۳برنز دانش آموزان ایرانی همراه بود.

سرپرست تیم های علمی دانش آموزان ایرانی افزود: ۲ طلای ایران از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا را تیم‌های متشکل از امیرعلی دادخواه و محمدحسین بهرامی در رشته الکترونیک، و امیرحسین منافی در رشته علم مواد کسب کردند.

رشیدی جهان اضافه کرد: تیم متشکل از آرشان حاج‌مالی و آرین عسگری در رشته رباتیک، تیم متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان در رشته الکترونیک و تیم یک نفره پرهام عرب‌زاده در رشته زیست‌فناوری، ۳ مدال نقره ایران را از این مسابقات کسب کردند.

وی ادامه داد: تیم‌های ایرانی که موفق به کسب ۳ مدال برنز این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا شدند عبارتند از تیم ۵ نفره متشکل از آرتین رادمتین، آران صوفی‌زاده، باران بهمن، باران درخشنده و نیکی ابطحی از مجتمع آموزشی واله در رشته حفاظت محیط زیست، تیم متشکل از مهراد فریدی و ایلیا حاجی در رشته مکاترونیک و تیم ۲ نفره متشکل از امیرمحمد کاظمیان و آرمین توحید اصل در رشته الکترونیک.

این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا با حضور بیش از هزار نفر از ۳۴ کشور جهان در ۱۲ رشته و به میزبانی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد.

نظر شما