شناسهٔ خبر: 68379884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهم یک درصدی استان اردبیل از تولید ناخالص کشور سهم یک درصدی استان اردبیل از تولید ناخالص کشور

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سهم استان از تولید ناخالص کشور یک درصد است و این استان در جایگاه ۲۵ کشور قرار دارد.

صاحب‌خبر -

یعثوب نژاد محمد، به فعالیت‌های حوزه بانکی اشاره و گفت: مانده سپرده بانکی خردادماه امسال در استان اردبیل بالغ بر ۶۰۰ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال است که ۶۰ همت را شامل می‌شود و سهم استان از آمار کشوری ۰.۶ درصد و رتبه این استان ۲۶ است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل مانده تسهیلات بانکی خردادماه امسال را حدود ۵۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این بخش نیز جایگاه استان ۲۵ کشوری است؛ سهم تسهیلات تولید و اشتغال در قالب‌بند الف تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ تاکنون بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال بوده که پرداختی‌ها در حدود ۹ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال است و روند بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات به متقاضیان هنوز هم ادامه دارد.
او به تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی و سهم دستگاه‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: پارسال جزء ۳ تبصره ۱۸ ویژه سهم استان بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۹ میلیارد ریال بوده که پرداختی بانک‌ها به هفت هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال رسیده است. 
نژادمحمد در ادامه افزود: پارسال در جزء ۴ بند (ب) تبصره ۱۸ سهم استان هفت هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال بوده که پرداختی از این محل نیز به ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. 
او تصریح کرد: امسال سهم استان در جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸، ۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال و جزء ۴، ۱۱ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال است و ثبت‌نام از متقاضیان شروع شده و بانک‌های استان و نهاد‌های حمایتی سعی می‌کنند تا نسبت به رفع نیاز‌های مالی افراد واجد شرایط در حوزه خوداشتغالی حداکثر مساعدت‌ها را انجام دهند.

نظر شما